Arvioimalla oivallukseen: Opas matkalle palvelukulttuuriin

Research output: Book/ReportReport

Abstract

Palvelukulttuuriin siirtyminen kiinnostaa ajankohtaisuudellaan yrityksiä eri toimialoilta. Käytännön kysymyksiksi nousevat, onnistuuko yrityksen kulttuuriin iso muutos ja missä aikataulussa. Seuraavatko avainhenkilöt ja muu henkilöstö johdon viitoittamalla tiellä. Arvioimalla oivallukseen on käytännönläheinen opas yrityksen tai yhteisön matkalle kohti palvelukulttuuria. Se rohkaisee palveluliiketoimintaan siirtymisessä käytännön yritysesimerkkien kautta. Opas esittelee ja antaa yrityksen käyttöön neljä erilaista arviointi- ja kehitysmenetelmää. Menetelmät helpottavat yrityksen omaa arviointia tämän hetkisestä palvelukulttuurin tasosta ja tarvittavista vaiheista siirryttäessä tuote- ja palveluiden tarjoajasta kohti asiakkaiden liiketoimintaa tukevia ratkaisuja. Opas tiivistää VTT:n tutkijoiden pitkäaikaisen osaamisen ja käytännön työn eri yritysten kanssa. Suosittelemme, että tutustut oppaan sisältöön ja hyödynnät sitä. Olemme mielellämme käytännön kumppani, kun on ajankohtaista arvioida palvelukulttuuria yrityksessänne tai haluatte ottaa merkittävän askeleen palveluhenkiseksi yritykseksi. Rohkaisemme sinua ja yritystäsi tiellä kohti palvelukulttuuria.
Original languageFinnish
PublisherVTT Technical Research Centre of Finland
Number of pages32
Publication statusPublished - 2013
MoE publication typeD4 Published development or research report or study

Cite this

@book{628ad06f3ad14147a44195e7b803e003,
title = "Arvioimalla oivallukseen: Opas matkalle palvelukulttuuriin",
abstract = "Palvelukulttuuriin siirtyminen kiinnostaa ajankohtaisuudellaan yrityksi{\"a} eri toimialoilta. K{\"a}yt{\"a}nn{\"o}n kysymyksiksi nousevat, onnistuuko yrityksen kulttuuriin iso muutos ja miss{\"a} aikataulussa. Seuraavatko avainhenkil{\"o}t ja muu henkil{\"o}st{\"o} johdon viitoittamalla tiell{\"a}. Arvioimalla oivallukseen on k{\"a}yt{\"a}nn{\"o}nl{\"a}heinen opas yrityksen tai yhteis{\"o}n matkalle kohti palvelukulttuuria. Se rohkaisee palveluliiketoimintaan siirtymisess{\"a} k{\"a}yt{\"a}nn{\"o}n yritysesimerkkien kautta. Opas esittelee ja antaa yrityksen k{\"a}ytt{\"o}{\"o}n nelj{\"a} erilaista arviointi- ja kehitysmenetelm{\"a}{\"a}. Menetelm{\"a}t helpottavat yrityksen omaa arviointia t{\"a}m{\"a}n hetkisest{\"a} palvelukulttuurin tasosta ja tarvittavista vaiheista siirrytt{\"a}ess{\"a} tuote- ja palveluiden tarjoajasta kohti asiakkaiden liiketoimintaa tukevia ratkaisuja. Opas tiivist{\"a}{\"a} VTT:n tutkijoiden pitk{\"a}aikaisen osaamisen ja k{\"a}yt{\"a}nn{\"o}n ty{\"o}n eri yritysten kanssa. Suosittelemme, ett{\"a} tutustut oppaan sis{\"a}lt{\"o}{\"o}n ja hy{\"o}dynn{\"a}t sit{\"a}. Olemme mielell{\"a}mme k{\"a}yt{\"a}nn{\"o}n kumppani, kun on ajankohtaista arvioida palvelukulttuuria yrityksess{\"a}nne tai haluatte ottaa merkitt{\"a}v{\"a}n askeleen palveluhenkiseksi yritykseksi. Rohkaisemme sinua ja yrityst{\"a}si tiell{\"a} kohti palvelukulttuuria.",
author = "Merja Airola and Maaria Nuutinen and Inka Lappalainen and Tiina Valjakka",
year = "2013",
language = "Finnish",
publisher = "VTT Technical Research Centre of Finland",
address = "Finland",

}

Arvioimalla oivallukseen : Opas matkalle palvelukulttuuriin. / Airola, Merja; Nuutinen, Maaria; Lappalainen, Inka; Valjakka, Tiina.

VTT Technical Research Centre of Finland, 2013. 32 p.

Research output: Book/ReportReport

TY - BOOK

T1 - Arvioimalla oivallukseen

T2 - Opas matkalle palvelukulttuuriin

AU - Airola, Merja

AU - Nuutinen, Maaria

AU - Lappalainen, Inka

AU - Valjakka, Tiina

PY - 2013

Y1 - 2013

N2 - Palvelukulttuuriin siirtyminen kiinnostaa ajankohtaisuudellaan yrityksiä eri toimialoilta. Käytännön kysymyksiksi nousevat, onnistuuko yrityksen kulttuuriin iso muutos ja missä aikataulussa. Seuraavatko avainhenkilöt ja muu henkilöstö johdon viitoittamalla tiellä. Arvioimalla oivallukseen on käytännönläheinen opas yrityksen tai yhteisön matkalle kohti palvelukulttuuria. Se rohkaisee palveluliiketoimintaan siirtymisessä käytännön yritysesimerkkien kautta. Opas esittelee ja antaa yrityksen käyttöön neljä erilaista arviointi- ja kehitysmenetelmää. Menetelmät helpottavat yrityksen omaa arviointia tämän hetkisestä palvelukulttuurin tasosta ja tarvittavista vaiheista siirryttäessä tuote- ja palveluiden tarjoajasta kohti asiakkaiden liiketoimintaa tukevia ratkaisuja. Opas tiivistää VTT:n tutkijoiden pitkäaikaisen osaamisen ja käytännön työn eri yritysten kanssa. Suosittelemme, että tutustut oppaan sisältöön ja hyödynnät sitä. Olemme mielellämme käytännön kumppani, kun on ajankohtaista arvioida palvelukulttuuria yrityksessänne tai haluatte ottaa merkittävän askeleen palveluhenkiseksi yritykseksi. Rohkaisemme sinua ja yritystäsi tiellä kohti palvelukulttuuria.

AB - Palvelukulttuuriin siirtyminen kiinnostaa ajankohtaisuudellaan yrityksiä eri toimialoilta. Käytännön kysymyksiksi nousevat, onnistuuko yrityksen kulttuuriin iso muutos ja missä aikataulussa. Seuraavatko avainhenkilöt ja muu henkilöstö johdon viitoittamalla tiellä. Arvioimalla oivallukseen on käytännönläheinen opas yrityksen tai yhteisön matkalle kohti palvelukulttuuria. Se rohkaisee palveluliiketoimintaan siirtymisessä käytännön yritysesimerkkien kautta. Opas esittelee ja antaa yrityksen käyttöön neljä erilaista arviointi- ja kehitysmenetelmää. Menetelmät helpottavat yrityksen omaa arviointia tämän hetkisestä palvelukulttuurin tasosta ja tarvittavista vaiheista siirryttäessä tuote- ja palveluiden tarjoajasta kohti asiakkaiden liiketoimintaa tukevia ratkaisuja. Opas tiivistää VTT:n tutkijoiden pitkäaikaisen osaamisen ja käytännön työn eri yritysten kanssa. Suosittelemme, että tutustut oppaan sisältöön ja hyödynnät sitä. Olemme mielellämme käytännön kumppani, kun on ajankohtaista arvioida palvelukulttuuria yrityksessänne tai haluatte ottaa merkittävän askeleen palveluhenkiseksi yritykseksi. Rohkaisemme sinua ja yritystäsi tiellä kohti palvelukulttuuria.

M3 - Report

BT - Arvioimalla oivallukseen

PB - VTT Technical Research Centre of Finland

ER -