@book{37f992a6b3814e9883ec12918d8b19ee,
title = "Asiakkaan elinkaariarvon viitekehys",
abstract = "Asiakkaan elinkaaren arvolla tarkoitetaan kokonaisnettotuloa joka asiakkaalta voidaan ker{\"a}t{\"a} asiakkaan asiakassuhteen ajalta. Asiakkaan elinkaaren arvokertym{\"a}n tarkan m{\"a}{\"a}ritt{\"a}misen hy{\"o}tyj{\"a} on lukuisia, ja n{\"a}iden ymm{\"a}rt{\"a}minen ja hy{\"o}dynt{\"a}misen edut on helppo todeta teoriassa. Todellisuudessa kuitenkin asiakastietokantojen rakenne ja sis{\"a}lt{\"o} sek{\"a} yrityksen liiketoimintasektori on hyvin tapauskohtainen, joten n{\"a}m{\"a} muodostavat omat vaatimukset elinkaariarvon m{\"a}{\"a}ritykselle. Selostuksessa k{\"a}yd{\"a}{\"a}n l{\"a}pi useita eri malleja ja tarkastellaan eri mallien vahvuuksia sek{\"a} vaatimuksia. Selostus on kirjoitettu osana VTT Tietotekniikan Nykykaariprojektia.",
keywords = "customer lifetime value, lifetime value, customer equity, CRM",
author = "Teemu Mutanen",
year = "2005",
language = "Finnish",
series = "VTT Tutkimusraportti",
publisher = "VTT Technical Research Centre of Finland",
number = "TTE1-2005-22",
address = "Finland",
}