Asiakkaan elinkaariarvon viitekehys

Teemu Mutanen

Research output: Book/ReportReport

Abstract

Asiakkaan elinkaaren arvolla tarkoitetaan kokonaisnettotuloa joka asiakkaalta voidaan kerätä asiakkaan asiakassuhteen ajalta. Asiakkaan elinkaaren arvokertymän tarkan määrittämisen hyötyjä on lukuisia, ja näiden ymmärtäminen ja hyödyntämisen edut on helppo todeta teoriassa. Todellisuudessa kuitenkin asiakastietokantojen rakenne ja sisältö sekä yrityksen liiketoimintasektori on hyvin tapauskohtainen, joten nämä muodostavat omat vaatimukset elinkaariarvon määritykselle. Selostuksessa käydään läpi useita eri malleja ja tarkastellaan eri mallien vahvuuksia sekä vaatimuksia. Selostus on kirjoitettu osana VTT Tietotekniikan Nykykaariprojektia.
Original languageFinnish
Place of PublicationEspoo
PublisherVTT Technical Research Centre of Finland
Number of pages19
Publication statusPublished - 2005
MoE publication typeD4 Published development or research report or study

Publication series

SeriesVTT Tutkimusraportti
NumberTTE1-2005-22

Keywords

  • customer lifetime value
  • lifetime value
  • customer equity
  • CRM

Cite this