@book{8b74dd87eace4a05af0eaa19b52be565,
title = "Brandiajattelu kiinteist{\"o}alalla",
abstract = "Tutkimuksen aiheena oli tutkia brandien ja brandiajattelun soveltumista kiinteist{\"o}alalle. Tutkimus on osa Tekesin Rembrand - palveleva kiinteist{\"o}liiketoiminta -teknologiaohjelmaa. Kiinteist{\"o}liiketoiminta on Suomessa taloudellisesti ja yhteiskunnallisesti merkitt{\"a}v{\"a}{\"a} ja kiinteist{\"o}liiketoimintaan on sitoutuneena paljon p{\"a}{\"a}omaa. Brandeihin liittyv{\"a} tutkimus ja kehitysty{\"o} on ollut kiinteist{\"o}alalla kuitenkin v{\"a}h{\"a}ist{\"a} sek{\"a} tutkimustietoa kiinteist{\"o}alalle luoduista brandeista ja niiden ominaispiirteist{\"a} on v{\"a}h{\"a}n. Tutkimus on brandiajattelun systemaattisen kehitt{\"a}misen avaus kiinteist{\"o}alalla. Tutkimuksen tavoitteena oli luoda teoreettinen pohja sille, miten brandeja ja brandiajattelua voidaan soveltaa ja kehitt{\"a}{\"a} kiinteist{\"o}alalla. Tarkastelussa kiinnitettiin erityisesti huomiota brandiajattelun nykyiseen soveltamiseen alalla sek{\"a} tietoisemman brandiajattelun ja -hallinnan mukanaan tuomiin etuihin. Tutkimuksessa selvitettiin brandin olemusta, siihen liittyvi{\"a} merkityksi{\"a} ja brandin rakentamisen organisatorisia n{\"a}k{\"o}kohtia. Lis{\"a}ksi selvitettiin kiinteist{\"o}alan liiketoimintaymp{\"a}rist{\"o}{\"a} ja suomalaisia brandauskokemuksia kiinteist{\"o}alalla, jota varten haastateltiin alalla toimivia ammattilaisia ja etsittiin joitain esimerkkej{\"a} kiinteist{\"o}alan brandeista. N{\"a}iden pohjalta pohdittiin brandiajattelun mukanaan tuomia mahdollisuuksia kiinteist{\"o}alalle tulevaisuudessa. Brandiajattelu kiinteist{\"o}alalla -julkaisu on opas kiinteist{\"o}alan yrityksille ja toimijoille brandiajatteluun. Toiveemme on, ett{\"a} julkaisu her{\"a}tt{\"a}{\"a} usean yrityksen tarkastelemaan uudella tavalla omaa ty{\"o}t{\"a}{\"a}n ja toimintatapojaan. Julkaisu antaa tietoa brandin olemuksesta, hy{\"o}dyist{\"a} ja brandin rakentamisprosessista. Varsinainen brandin rakentaminen j{\"a}{\"a} yritysten teht{\"a}v{\"a}ksi. Julkaisussa esitetyt ajatukset brandin olemuksesta ja yleiset toimintatavat auttavat my{\"o}s muiden kuin kiinteist{\"o}alan yrityksi{\"a} brandinrakentamisessa.",
keywords = "product brands, business brands, real estate, facilities management, services, marketing, Finland",
author = "Markku Riihim{\"a}ki and Erkki Lehtinen and Martti Muroma and Taneli H{\"a}me and Tapio N{\"a}kyv{\"a}",
year = "2001",
language = "Finnish",
isbn = "951-38-5029-3",
series = "VTT Julkaisuja - Publikationer",
publisher = "VTT Technical Research Centre of Finland",
address = "Finland",
}