Digitaaliset ilmoitusprosessit etenevät tuskallisen hitaasti

Hannele Antikainen

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

Sanomalehtien ilmoitusprosesseissa turvaudutaan edelleen perinteisiin yhteydenpitotapoihin, puhelimeen ja faxiin. Sähköinen asiointi on kuitenkin tulossa ilmoitustilan kauppaan. Suomessa alan pioneereja ovat olleet Helsingin Sanomat ja Kärkimedia (kts. GT-lehti 1/2001, sivu 15 ja 2/2001, sivu 15). Markkinatilanne on johtanut siihen, että myös aikakauslehdet ja TV ovat syksystä lähtien tarjonneet mainostilan kauppaan keskitettyä sähköistä palvelu (GT-lehti n:o, sivut 15 ja 22). Lukuun ottamatta yksittäisiä hankkeita Euroopassa, vain Pohjoismaissa ja Sveitsissä varataan ilmoitustilaa sähköisesti. Näissä maissa lehdet yhteistyökumppaneineen ovat ponnistelleet merkittävästi yhteisen ja yhtenäisen sähköisten prosessien luomiseksi. Tavoitteena on ollut tehdä median ostamisesta helppoa ja tehostaa toimintaa toimialalla, jossa toimijoiden suuri määrä väistämättä nostaa yhteydenpidon kustannuksia.
Original languageFinnish
Pages (from-to)6-8
JournalGT-lehti
Issue number7
Publication statusPublished - 2001
MoE publication typeD1 Article in a trade journal

Cite this