Digitaaliset ilmoitusprosessit etenevät tuskallisen hitaasti

Hannele Antikainen

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

Sanomalehtien ilmoitusprosesseissa turvaudutaan edelleen perinteisiin yhteydenpitotapoihin, puhelimeen ja faxiin. Sähköinen asiointi on kuitenkin tulossa ilmoitustilan kauppaan. Suomessa alan pioneereja ovat olleet Helsingin Sanomat ja Kärkimedia (kts. GT-lehti 1/2001, sivu 15 ja 2/2001, sivu 15). Markkinatilanne on johtanut siihen, että myös aikakauslehdet ja TV ovat syksystä lähtien tarjonneet mainostilan kauppaan keskitettyä sähköistä palvelu (GT-lehti n:o, sivut 15 ja 22). Lukuun ottamatta yksittäisiä hankkeita Euroopassa, vain Pohjoismaissa ja Sveitsissä varataan ilmoitustilaa sähköisesti. Näissä maissa lehdet yhteistyökumppaneineen ovat ponnistelleet merkittävästi yhteisen ja yhtenäisen sähköisten prosessien luomiseksi. Tavoitteena on ollut tehdä median ostamisesta helppoa ja tehostaa toimintaa toimialalla, jossa toimijoiden suuri määrä väistämättä nostaa yhteydenpidon kustannuksia.
Original languageFinnish
Pages (from-to)6-8
JournalGT-lehti
Issue number7
Publication statusPublished - 2001
MoE publication typeD1 Article in a trade journal

Cite this

Antikainen, Hannele. / Digitaaliset ilmoitusprosessit etenevät tuskallisen hitaasti. In: GT-lehti. 2001 ; No. 7. pp. 6-8.
@article{358d40107b294e948d938a2fbe65f1f6,
title = "Digitaaliset ilmoitusprosessit etenev{\"a}t tuskallisen hitaasti",
abstract = "Sanomalehtien ilmoitusprosesseissa turvaudutaan edelleen perinteisiin yhteydenpitotapoihin, puhelimeen ja faxiin. S{\"a}hk{\"o}inen asiointi on kuitenkin tulossa ilmoitustilan kauppaan. Suomessa alan pioneereja ovat olleet Helsingin Sanomat ja K{\"a}rkimedia (kts. GT-lehti 1/2001, sivu 15 ja 2/2001, sivu 15). Markkinatilanne on johtanut siihen, ett{\"a} my{\"o}s aikakauslehdet ja TV ovat syksyst{\"a} l{\"a}htien tarjonneet mainostilan kauppaan keskitetty{\"a} s{\"a}hk{\"o}ist{\"a} palvelu (GT-lehti n:o, sivut 15 ja 22). Lukuun ottamatta yksitt{\"a}isi{\"a} hankkeita Euroopassa, vain Pohjoismaissa ja Sveitsiss{\"a} varataan ilmoitustilaa s{\"a}hk{\"o}isesti. N{\"a}iss{\"a} maissa lehdet yhteisty{\"o}kumppaneineen ovat ponnistelleet merkitt{\"a}v{\"a}sti yhteisen ja yhten{\"a}isen s{\"a}hk{\"o}isten prosessien luomiseksi. Tavoitteena on ollut tehd{\"a} median ostamisesta helppoa ja tehostaa toimintaa toimialalla, jossa toimijoiden suuri m{\"a}{\"a}r{\"a} v{\"a}ist{\"a}m{\"a}tt{\"a} nostaa yhteydenpidon kustannuksia.",
author = "Hannele Antikainen",
year = "2001",
language = "Finnish",
pages = "6--8",
journal = "GT-lehti",
issn = "1456-1662",
publisher = "VTT Technical Research Centre of Finland",
number = "7",

}

Digitaaliset ilmoitusprosessit etenevät tuskallisen hitaasti. / Antikainen, Hannele.

In: GT-lehti, No. 7, 2001, p. 6-8.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

TY - JOUR

T1 - Digitaaliset ilmoitusprosessit etenevät tuskallisen hitaasti

AU - Antikainen, Hannele

PY - 2001

Y1 - 2001

N2 - Sanomalehtien ilmoitusprosesseissa turvaudutaan edelleen perinteisiin yhteydenpitotapoihin, puhelimeen ja faxiin. Sähköinen asiointi on kuitenkin tulossa ilmoitustilan kauppaan. Suomessa alan pioneereja ovat olleet Helsingin Sanomat ja Kärkimedia (kts. GT-lehti 1/2001, sivu 15 ja 2/2001, sivu 15). Markkinatilanne on johtanut siihen, että myös aikakauslehdet ja TV ovat syksystä lähtien tarjonneet mainostilan kauppaan keskitettyä sähköistä palvelu (GT-lehti n:o, sivut 15 ja 22). Lukuun ottamatta yksittäisiä hankkeita Euroopassa, vain Pohjoismaissa ja Sveitsissä varataan ilmoitustilaa sähköisesti. Näissä maissa lehdet yhteistyökumppaneineen ovat ponnistelleet merkittävästi yhteisen ja yhtenäisen sähköisten prosessien luomiseksi. Tavoitteena on ollut tehdä median ostamisesta helppoa ja tehostaa toimintaa toimialalla, jossa toimijoiden suuri määrä väistämättä nostaa yhteydenpidon kustannuksia.

AB - Sanomalehtien ilmoitusprosesseissa turvaudutaan edelleen perinteisiin yhteydenpitotapoihin, puhelimeen ja faxiin. Sähköinen asiointi on kuitenkin tulossa ilmoitustilan kauppaan. Suomessa alan pioneereja ovat olleet Helsingin Sanomat ja Kärkimedia (kts. GT-lehti 1/2001, sivu 15 ja 2/2001, sivu 15). Markkinatilanne on johtanut siihen, että myös aikakauslehdet ja TV ovat syksystä lähtien tarjonneet mainostilan kauppaan keskitettyä sähköistä palvelu (GT-lehti n:o, sivut 15 ja 22). Lukuun ottamatta yksittäisiä hankkeita Euroopassa, vain Pohjoismaissa ja Sveitsissä varataan ilmoitustilaa sähköisesti. Näissä maissa lehdet yhteistyökumppaneineen ovat ponnistelleet merkittävästi yhteisen ja yhtenäisen sähköisten prosessien luomiseksi. Tavoitteena on ollut tehdä median ostamisesta helppoa ja tehostaa toimintaa toimialalla, jossa toimijoiden suuri määrä väistämättä nostaa yhteydenpidon kustannuksia.

M3 - Article

SP - 6

EP - 8

JO - GT-lehti

JF - GT-lehti

SN - 1456-1662

IS - 7

ER -