Abstract
Sanomalehtien ilmoitusprosesseissa turvaudutaan edelleen perinteisiin
yhteydenpitotapoihin, puhelimeen ja faxiin. Sähköinen asiointi on kuitenkin
tulossa ilmoitustilan kauppaan. Suomessa alan pioneereja ovat olleet
Helsingin Sanomat ja Kärkimedia (kts. GT-lehti 1/2001, sivu 15 ja 2/2001, sivu
15). Markkinatilanne on johtanut siihen, että myös aikakauslehdet ja TV ovat
syksystä lähtien tarjonneet mainostilan kauppaan keskitettyä sähköistä palvelu
(GT-lehti n:o, sivut 15 ja 22). Lukuun ottamatta yksittäisiä hankkeita
Euroopassa, vain Pohjoismaissa ja Sveitsissä varataan ilmoitustilaa
sähköisesti. Näissä maissa lehdet yhteistyökumppaneineen ovat ponnistelleet
merkittävästi yhteisen ja yhtenäisen sähköisten prosessien luomiseksi.
Tavoitteena on ollut tehdä median ostamisesta helppoa ja tehostaa toimintaa
toimialalla, jossa toimijoiden suuri määrä väistämättä nostaa yhteydenpidon
kustannuksia.
Original language | Finnish |
---|---|
Pages (from-to) | 6-8 |
Journal | GT-lehti |
Issue number | 7 |
Publication status | Published - 2001 |
MoE publication type | D1 Article in a trade journal |