Exergames - kuntoilua pelaamalla

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference article in proceedingsScientific

    Abstract

    VTT:n Exergame-hankkeessa kuntoilupelejä tutkittiin kuluttajatutkimuksen, teknologiakartoituksen ja käyttäjäkeskeisen suunnittelun avulla. Hankkeen tehtävänä oli selvittää kuinka kuntoilupeleillä voidaan tukea liikuntaan motivointia ja sitä kautta parantaa hyvinvointia. Kohderyhminä olivat erityisesti pelejä aktiivisesti pelaavat nuoret ja ikääntyvät työntekijät. Tutkimuksen apuna toimi Fitness Adventure -prototyyppi, joka kehitettiin projektissa. Fitness Adventure on Series 60 -matkapuhelinalustalla toimiva kuntoilupeli, joka hyödyntää bluetooth GPS -laitteesta saatavaa paikkatietoa. Peliä testattiin ja arvioitiin kymmenen 40-54 vuotiaan henkilön kanssa syksyllä 2006.
    Original languageFinnish
    Title of host publicationXIII Kansallinen telelääketieteen ja e-Health seminaari
    Subtitle of host publicationSuomen Telelääketieteen ja e-Health seuran (STeHS) julkaisuja 1/2008
    Place of PublicationKuopio
    Pages69 - 71
    Publication statusPublished - 2008
    MoE publication typeB3 Non-refereed article in conference proceedings
    EventXIII Kansallinen telelääketieteen ja e-Health seminaari - M/S Viking Mariella Hki - Tukholma - Hki, Finland
    Duration: 2 Apr 20084 Apr 2008

    Conference

    ConferenceXIII Kansallinen telelääketieteen ja e-Health seminaari
    CountryFinland
    Period2/04/084/04/08

    Keywords

    • exergames
    • exercise
    • wellness
    • location-based games
    • user studies

    Cite this

    Väätänen, A. (2008). Exergames - kuntoilua pelaamalla. In XIII Kansallinen telelääketieteen ja e-Health seminaari: Suomen Telelääketieteen ja e-Health seuran (STeHS) julkaisuja 1/2008 (pp. 69 - 71). https://www.telemedicine.fi/images/pdf/julkaisut/2008-STeHS_XIII_seminaarikirja.pdf