Exergames - kuntoilua pelaamalla

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference article in proceedingsScientific

Abstract

VTT:n Exergame-hankkeessa kuntoilupelejä tutkittiin kuluttajatutkimuksen, teknologiakartoituksen ja käyttäjäkeskeisen suunnittelun avulla. Hankkeen tehtävänä oli selvittää kuinka kuntoilupeleillä voidaan tukea liikuntaan motivointia ja sitä kautta parantaa hyvinvointia. Kohderyhminä olivat erityisesti pelejä aktiivisesti pelaavat nuoret ja ikääntyvät työntekijät. Tutkimuksen apuna toimi Fitness Adventure -prototyyppi, joka kehitettiin projektissa. Fitness Adventure on Series 60 -matkapuhelinalustalla toimiva kuntoilupeli, joka hyödyntää bluetooth GPS -laitteesta saatavaa paikkatietoa. Peliä testattiin ja arvioitiin kymmenen 40-54 vuotiaan henkilön kanssa syksyllä 2006.
Original languageFinnish
Title of host publicationXIII Kansallinen telelääketieteen ja e-Health seminaari
Subtitle of host publicationSuomen Telelääketieteen ja e-Health seuran (STeHS) julkaisuja 1/2008
Place of PublicationKuopio
Pages69 - 71
Publication statusPublished - 2008
MoE publication typeB3 Non-refereed article in conference proceedings
EventXIII Kansallinen telelääketieteen ja e-Health seminaari - M/S Viking Mariella Hki - Tukholma - Hki, Finland
Duration: 2 Apr 20084 Apr 2008

Conference

ConferenceXIII Kansallinen telelääketieteen ja e-Health seminaari
CountryFinland
Period2/04/084/04/08

Keywords

  • exergames
  • exercise
  • wellness
  • location-based games
  • user studies

Cite this

Väätänen, A. (2008). Exergames - kuntoilua pelaamalla. In XIII Kansallinen telelääketieteen ja e-Health seminaari: Suomen Telelääketieteen ja e-Health seuran (STeHS) julkaisuja 1/2008 (pp. 69 - 71). Kuopio.
Väätänen, Antti. / Exergames - kuntoilua pelaamalla. XIII Kansallinen telelääketieteen ja e-Health seminaari: Suomen Telelääketieteen ja e-Health seuran (STeHS) julkaisuja 1/2008. Kuopio, 2008. pp. 69 - 71
@inproceedings{cb577a758e0c43b2ba8dda72176635da,
title = "Exergames - kuntoilua pelaamalla",
abstract = "VTT:n Exergame-hankkeessa kuntoilupelej{\"a} tutkittiin kuluttajatutkimuksen, teknologiakartoituksen ja k{\"a}ytt{\"a}j{\"a}keskeisen suunnittelun avulla. Hankkeen teht{\"a}v{\"a}n{\"a} oli selvitt{\"a}{\"a} kuinka kuntoilupeleill{\"a} voidaan tukea liikuntaan motivointia ja sit{\"a} kautta parantaa hyvinvointia. Kohderyhmin{\"a} olivat erityisesti pelej{\"a} aktiivisesti pelaavat nuoret ja ik{\"a}{\"a}ntyv{\"a}t ty{\"o}ntekij{\"a}t. Tutkimuksen apuna toimi Fitness Adventure -prototyyppi, joka kehitettiin projektissa. Fitness Adventure on Series 60 -matkapuhelinalustalla toimiva kuntoilupeli, joka hy{\"o}dynt{\"a}{\"a} bluetooth GPS -laitteesta saatavaa paikkatietoa. Peli{\"a} testattiin ja arvioitiin kymmenen 40-54 vuotiaan henkil{\"o}n kanssa syksyll{\"a} 2006.",
keywords = "exergames, exercise, wellness, location-based games, user studies",
author = "Antti V{\"a}{\"a}t{\"a}nen",
note = "Project code: 4179",
year = "2008",
language = "Finnish",
pages = "69 -- 71",
booktitle = "XIII Kansallinen telel{\"a}{\"a}ketieteen ja e-Health seminaari",

}

Väätänen, A 2008, Exergames - kuntoilua pelaamalla. in XIII Kansallinen telelääketieteen ja e-Health seminaari: Suomen Telelääketieteen ja e-Health seuran (STeHS) julkaisuja 1/2008. Kuopio, pp. 69 - 71, XIII Kansallinen telelääketieteen ja e-Health seminaari, Finland, 2/04/08.

Exergames - kuntoilua pelaamalla. / Väätänen, Antti.

XIII Kansallinen telelääketieteen ja e-Health seminaari: Suomen Telelääketieteen ja e-Health seuran (STeHS) julkaisuja 1/2008. Kuopio, 2008. p. 69 - 71.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference article in proceedingsScientific

TY - GEN

T1 - Exergames - kuntoilua pelaamalla

AU - Väätänen, Antti

N1 - Project code: 4179

PY - 2008

Y1 - 2008

N2 - VTT:n Exergame-hankkeessa kuntoilupelejä tutkittiin kuluttajatutkimuksen, teknologiakartoituksen ja käyttäjäkeskeisen suunnittelun avulla. Hankkeen tehtävänä oli selvittää kuinka kuntoilupeleillä voidaan tukea liikuntaan motivointia ja sitä kautta parantaa hyvinvointia. Kohderyhminä olivat erityisesti pelejä aktiivisesti pelaavat nuoret ja ikääntyvät työntekijät. Tutkimuksen apuna toimi Fitness Adventure -prototyyppi, joka kehitettiin projektissa. Fitness Adventure on Series 60 -matkapuhelinalustalla toimiva kuntoilupeli, joka hyödyntää bluetooth GPS -laitteesta saatavaa paikkatietoa. Peliä testattiin ja arvioitiin kymmenen 40-54 vuotiaan henkilön kanssa syksyllä 2006.

AB - VTT:n Exergame-hankkeessa kuntoilupelejä tutkittiin kuluttajatutkimuksen, teknologiakartoituksen ja käyttäjäkeskeisen suunnittelun avulla. Hankkeen tehtävänä oli selvittää kuinka kuntoilupeleillä voidaan tukea liikuntaan motivointia ja sitä kautta parantaa hyvinvointia. Kohderyhminä olivat erityisesti pelejä aktiivisesti pelaavat nuoret ja ikääntyvät työntekijät. Tutkimuksen apuna toimi Fitness Adventure -prototyyppi, joka kehitettiin projektissa. Fitness Adventure on Series 60 -matkapuhelinalustalla toimiva kuntoilupeli, joka hyödyntää bluetooth GPS -laitteesta saatavaa paikkatietoa. Peliä testattiin ja arvioitiin kymmenen 40-54 vuotiaan henkilön kanssa syksyllä 2006.

KW - exergames

KW - exercise

KW - wellness

KW - location-based games

KW - user studies

M3 - Conference article in proceedings

SP - 69

EP - 71

BT - XIII Kansallinen telelääketieteen ja e-Health seminaari

CY - Kuopio

ER -

Väätänen A. Exergames - kuntoilua pelaamalla. In XIII Kansallinen telelääketieteen ja e-Health seminaari: Suomen Telelääketieteen ja e-Health seuran (STeHS) julkaisuja 1/2008. Kuopio. 2008. p. 69 - 71