Abstract
Suomalainen yhteiskunta tarvitsee satamia tuonti- ja vientikuljetuksissa. Satamien toimintaympäristössä tapahtuvien muutosten vuoksi satama-aikojen suhteellista osuutta pyritään vähentämään entisestään. Toimitusvarmuus on kaikkien tavarankuljetusten edellytys. Jos lasti on virheellinen, vaurioitunut, varastettu tai hävinnyt, kuljetus on ollut turha. Kansainvälisten toimitusketjujen turvallisuusriskit ovat kasvaneet toimitusketjujen monimutkaistuessa ja rikollisuuden lisääntyessä. Toimitusketjujen monimutkaistuessa satamien kaltaisilla yksittäisillä osapuolilla ei aina ole kokonaiskuvaa toimitusketjuista, minkä takia ne hallitsevat häiriöitä lähinnä omasta näkökulmastaan.
Original language | Finnish |
---|---|
Pages (from-to) | 56-57 |
Journal | Kuljetus & Logistiikka |
Volume | 16 |
Issue number | 3 |
Publication status | Published - 2013 |
MoE publication type | D1 Article in a trade journal |
Keywords
- port
- disruption
- supply chain
- risk management