Henkilöstön ja asiakkaiden brändikokemus uudistumisen voimavarana

Inka Lappalainen (Editor), Merja Airola (Editor)

    Research output: Book/ReportReport

    62 Downloads (Pure)

    Abstract

    Yrityksen johto ja markkinointi pystyvät yhä vähemmän kontrolloimaan
    yrityskuvaa, sillä yrityskuva syntyy yhä vahvemmin asiakkaiden jakamista palvelukokemuksista esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Yrityskuvan rakentamisessa työntekijät, jotka kohtaavat asiakkaita arjessa, ovat entistä tärkeämmässä roolissa.

    Tämä julkaisu johdattaa lukijansa pohtimaan yrityskuvaa ja brändikokemusta monimuotoisena ja dynaamisena ilmiönä. Näin brändi ymmärretään sekä käytäntölähtöisenä ja toimijoiden kesken rakentuvana että strategisesti ohjattavana uudistumisvoimana. Viemme lukijan kanssamme kokemaan eri organisaatioiden ja yritysten arkea tilanteisiin, joissa jännitteet mm. tavoitellun ja koetun yrityskuvan sekä yhtenäisen yrityskuvan ja paikallisen omaleimaisuuden kesken konkretisoituvat. Kuvaamme erilaisia johtamisen, yhteistyön ja kehittämisen tapoja, jotka edistävät organisaation uudistumista, omaleimaisuutta sekä positiivista erottumista.
    Original languageFinnish
    PublisherVTT Technical Research Centre of Finland
    Number of pages40
    ISBN (Print)978-951-38-8611-0
    Publication statusPublished - 2017
    MoE publication typeD4 Published development or research report or study

    Cite this