Kohti asiakaslähtöisiä hyvinvointipalveluja

Sirkku Kivisaari, Johanna Kohl, Joona Tuovinen, Jukka Ranta, Johanna Leväsluoto, Peter Ylén

Research output: Book/ReportReport

Abstract

Julkaisu raportoi Strada- ja Kurkiaura-hankkeiden kolmannen yhteisen työpajan vaiheet ja lopputulemat. Se vetää myös yhteen kolmesta työpajasta muodostuneen prosessin tulokset. Prosessin lisäsi ymmärrystä siitä, että muutos kohti asiakaslähtöisiä palvelumalleja etenee asiakkaiden ja ammattilaisten yhteistyössä pienin askelin ja että sen edistämiseen tarvitaan systemaattista jatkuvaa vuoropuhelua. Muutos on prosessi, jossa viestintä, oppiminen ja johtamiskäytännöt vaikuttavat muutoksen suuntaan ja nopeuteen. Muutosta estävät lukkiutuneet asenteet ja tottumukset. Prosessin aikana tunnistettiin muutoksen "dream team", joka voi rakentaa asiakaslähtöisen palvelumallin toteuttamisedellytyksiä myös valtakunnallisesti.
Original languageFinnish
PublisherVTT Technical Research Centre of Finland
Number of pages9
Publication statusPublished - 2013
MoE publication typeD4 Published development or research report or study

Publication series

SeriesKurkiaura-julkaisut
NumberPolicy Brief III

Keywords

  • transition management
  • systemic change
  • chronic care
  • customer centred services
  • mulkti level perspective

Cite this

Kivisaari, S., Kohl, J., Tuovinen, J., Ranta, J., Leväsluoto, J., & Ylén, P. (2013). Kohti asiakaslähtöisiä hyvinvointipalveluja. VTT Technical Research Centre of Finland. Kurkiaura-julkaisut, No. Policy Brief III
Kivisaari, Sirkku ; Kohl, Johanna ; Tuovinen, Joona ; Ranta, Jukka ; Leväsluoto, Johanna ; Ylén, Peter. / Kohti asiakaslähtöisiä hyvinvointipalveluja. VTT Technical Research Centre of Finland, 2013. 9 p. (Kurkiaura-julkaisut; No. Policy Brief III).
@book{0b3118e044dc4620917e0575b2f9c948,
title = "Kohti asiakasl{\"a}ht{\"o}isi{\"a} hyvinvointipalveluja",
abstract = "Julkaisu raportoi Strada- ja Kurkiaura-hankkeiden kolmannen yhteisen ty{\"o}pajan vaiheet ja lopputulemat. Se vet{\"a}{\"a} my{\"o}s yhteen kolmesta ty{\"o}pajasta muodostuneen prosessin tulokset. Prosessin lis{\"a}si ymm{\"a}rryst{\"a} siit{\"a}, ett{\"a} muutos kohti asiakasl{\"a}ht{\"o}isi{\"a} palvelumalleja etenee asiakkaiden ja ammattilaisten yhteisty{\"o}ss{\"a} pienin askelin ja ett{\"a} sen edist{\"a}miseen tarvitaan systemaattista jatkuvaa vuoropuhelua. Muutos on prosessi, jossa viestint{\"a}, oppiminen ja johtamisk{\"a}yt{\"a}nn{\"o}t vaikuttavat muutoksen suuntaan ja nopeuteen. Muutosta est{\"a}v{\"a}t lukkiutuneet asenteet ja tottumukset. Prosessin aikana tunnistettiin muutoksen {"}dream team{"}, joka voi rakentaa asiakasl{\"a}ht{\"o}isen palvelumallin toteuttamisedellytyksi{\"a} my{\"o}s valtakunnallisesti.",
keywords = "transition management, systemic change, chronic care, customer centred services, mulkti level perspective",
author = "Sirkku Kivisaari and Johanna Kohl and Joona Tuovinen and Jukka Ranta and Johanna Lev{\"a}sluoto and Peter Yl{\'e}n",
note = "Project code: 81022",
year = "2013",
language = "Finnish",
series = "Kurkiaura-julkaisut",
publisher = "VTT Technical Research Centre of Finland",
number = "Policy Brief III",
address = "Finland",

}

Kivisaari, S, Kohl, J, Tuovinen, J, Ranta, J, Leväsluoto, J & Ylén, P 2013, Kohti asiakaslähtöisiä hyvinvointipalveluja. Kurkiaura-julkaisut, no. Policy Brief III, VTT Technical Research Centre of Finland.

Kohti asiakaslähtöisiä hyvinvointipalveluja. / Kivisaari, Sirkku; Kohl, Johanna; Tuovinen, Joona; Ranta, Jukka; Leväsluoto, Johanna; Ylén, Peter.

VTT Technical Research Centre of Finland, 2013. 9 p. (Kurkiaura-julkaisut; No. Policy Brief III).

Research output: Book/ReportReport

TY - BOOK

T1 - Kohti asiakaslähtöisiä hyvinvointipalveluja

AU - Kivisaari, Sirkku

AU - Kohl, Johanna

AU - Tuovinen, Joona

AU - Ranta, Jukka

AU - Leväsluoto, Johanna

AU - Ylén, Peter

N1 - Project code: 81022

PY - 2013

Y1 - 2013

N2 - Julkaisu raportoi Strada- ja Kurkiaura-hankkeiden kolmannen yhteisen työpajan vaiheet ja lopputulemat. Se vetää myös yhteen kolmesta työpajasta muodostuneen prosessin tulokset. Prosessin lisäsi ymmärrystä siitä, että muutos kohti asiakaslähtöisiä palvelumalleja etenee asiakkaiden ja ammattilaisten yhteistyössä pienin askelin ja että sen edistämiseen tarvitaan systemaattista jatkuvaa vuoropuhelua. Muutos on prosessi, jossa viestintä, oppiminen ja johtamiskäytännöt vaikuttavat muutoksen suuntaan ja nopeuteen. Muutosta estävät lukkiutuneet asenteet ja tottumukset. Prosessin aikana tunnistettiin muutoksen "dream team", joka voi rakentaa asiakaslähtöisen palvelumallin toteuttamisedellytyksiä myös valtakunnallisesti.

AB - Julkaisu raportoi Strada- ja Kurkiaura-hankkeiden kolmannen yhteisen työpajan vaiheet ja lopputulemat. Se vetää myös yhteen kolmesta työpajasta muodostuneen prosessin tulokset. Prosessin lisäsi ymmärrystä siitä, että muutos kohti asiakaslähtöisiä palvelumalleja etenee asiakkaiden ja ammattilaisten yhteistyössä pienin askelin ja että sen edistämiseen tarvitaan systemaattista jatkuvaa vuoropuhelua. Muutos on prosessi, jossa viestintä, oppiminen ja johtamiskäytännöt vaikuttavat muutoksen suuntaan ja nopeuteen. Muutosta estävät lukkiutuneet asenteet ja tottumukset. Prosessin aikana tunnistettiin muutoksen "dream team", joka voi rakentaa asiakaslähtöisen palvelumallin toteuttamisedellytyksiä myös valtakunnallisesti.

KW - transition management

KW - systemic change

KW - chronic care

KW - customer centred services

KW - mulkti level perspective

M3 - Report

T3 - Kurkiaura-julkaisut

BT - Kohti asiakaslähtöisiä hyvinvointipalveluja

PB - VTT Technical Research Centre of Finland

ER -

Kivisaari S, Kohl J, Tuovinen J, Ranta J, Leväsluoto J, Ylén P. Kohti asiakaslähtöisiä hyvinvointipalveluja. VTT Technical Research Centre of Finland, 2013. 9 p. (Kurkiaura-julkaisut; No. Policy Brief III).