Kohti asiakaslähtöisiä hyvinvointipalveluja

Sirkku Kivisaari, Johanna Kohl, Joona Tuovinen, Jukka Ranta, Johanna Leväsluoto, Peter Ylén

    Research output: Book/ReportReport

    Abstract

    Julkaisu raportoi Strada- ja Kurkiaura-hankkeiden kolmannen yhteisen työpajan vaiheet ja lopputulemat. Se vetää myös yhteen kolmesta työpajasta muodostuneen prosessin tulokset. Prosessin lisäsi ymmärrystä siitä, että muutos kohti asiakaslähtöisiä palvelumalleja etenee asiakkaiden ja ammattilaisten yhteistyössä pienin askelin ja että sen edistämiseen tarvitaan systemaattista jatkuvaa vuoropuhelua. Muutos on prosessi, jossa viestintä, oppiminen ja johtamiskäytännöt vaikuttavat muutoksen suuntaan ja nopeuteen. Muutosta estävät lukkiutuneet asenteet ja tottumukset. Prosessin aikana tunnistettiin muutoksen "dream team", joka voi rakentaa asiakaslähtöisen palvelumallin toteuttamisedellytyksiä myös valtakunnallisesti.
    Original languageFinnish
    PublisherVTT Technical Research Centre of Finland
    Number of pages9
    Publication statusPublished - 2013
    MoE publication typeD4 Published development or research report or study

    Publication series

    SeriesKurkiaura Policy Brief
    NumberPolicy Brief III

    Keywords

    • transition management
    • systemic change
    • chronic care
    • customer centred services
    • mulkti level perspective

    Cite this

    Kivisaari, S., Kohl, J., Tuovinen, J., Ranta, J., Leväsluoto, J., & Ylén, P. (2013). Kohti asiakaslähtöisiä hyvinvointipalveluja. VTT Technical Research Centre of Finland. Kurkiaura Policy Brief, No. Policy Brief III
    Kivisaari, Sirkku ; Kohl, Johanna ; Tuovinen, Joona ; Ranta, Jukka ; Leväsluoto, Johanna ; Ylén, Peter. / Kohti asiakaslähtöisiä hyvinvointipalveluja. VTT Technical Research Centre of Finland, 2013. 9 p. (Kurkiaura Policy Brief; No. Policy Brief III).
    @book{0b3118e044dc4620917e0575b2f9c948,
    title = "Kohti asiakasl{\"a}ht{\"o}isi{\"a} hyvinvointipalveluja",
    abstract = "Julkaisu raportoi Strada- ja Kurkiaura-hankkeiden kolmannen yhteisen ty{\"o}pajan vaiheet ja lopputulemat. Se vet{\"a}{\"a} my{\"o}s yhteen kolmesta ty{\"o}pajasta muodostuneen prosessin tulokset. Prosessin lis{\"a}si ymm{\"a}rryst{\"a} siit{\"a}, ett{\"a} muutos kohti asiakasl{\"a}ht{\"o}isi{\"a} palvelumalleja etenee asiakkaiden ja ammattilaisten yhteisty{\"o}ss{\"a} pienin askelin ja ett{\"a} sen edist{\"a}miseen tarvitaan systemaattista jatkuvaa vuoropuhelua. Muutos on prosessi, jossa viestint{\"a}, oppiminen ja johtamisk{\"a}yt{\"a}nn{\"o}t vaikuttavat muutoksen suuntaan ja nopeuteen. Muutosta est{\"a}v{\"a}t lukkiutuneet asenteet ja tottumukset. Prosessin aikana tunnistettiin muutoksen {"}dream team{"}, joka voi rakentaa asiakasl{\"a}ht{\"o}isen palvelumallin toteuttamisedellytyksi{\"a} my{\"o}s valtakunnallisesti.",
    keywords = "transition management, systemic change, chronic care, customer centred services, mulkti level perspective",
    author = "Sirkku Kivisaari and Johanna Kohl and Joona Tuovinen and Jukka Ranta and Johanna Lev{\"a}sluoto and Peter Yl{\'e}n",
    note = "Project code: 81022",
    year = "2013",
    language = "Finnish",
    series = "Kurkiaura Policy Brief",
    publisher = "VTT Technical Research Centre of Finland",
    number = "Policy Brief III",
    address = "Finland",

    }

    Kivisaari, S, Kohl, J, Tuovinen, J, Ranta, J, Leväsluoto, J & Ylén, P 2013, Kohti asiakaslähtöisiä hyvinvointipalveluja. Kurkiaura Policy Brief, no. Policy Brief III, VTT Technical Research Centre of Finland.

    Kohti asiakaslähtöisiä hyvinvointipalveluja. / Kivisaari, Sirkku; Kohl, Johanna; Tuovinen, Joona; Ranta, Jukka; Leväsluoto, Johanna; Ylén, Peter.

    VTT Technical Research Centre of Finland, 2013. 9 p. (Kurkiaura Policy Brief; No. Policy Brief III).

    Research output: Book/ReportReport

    TY - BOOK

    T1 - Kohti asiakaslähtöisiä hyvinvointipalveluja

    AU - Kivisaari, Sirkku

    AU - Kohl, Johanna

    AU - Tuovinen, Joona

    AU - Ranta, Jukka

    AU - Leväsluoto, Johanna

    AU - Ylén, Peter

    N1 - Project code: 81022

    PY - 2013

    Y1 - 2013

    N2 - Julkaisu raportoi Strada- ja Kurkiaura-hankkeiden kolmannen yhteisen työpajan vaiheet ja lopputulemat. Se vetää myös yhteen kolmesta työpajasta muodostuneen prosessin tulokset. Prosessin lisäsi ymmärrystä siitä, että muutos kohti asiakaslähtöisiä palvelumalleja etenee asiakkaiden ja ammattilaisten yhteistyössä pienin askelin ja että sen edistämiseen tarvitaan systemaattista jatkuvaa vuoropuhelua. Muutos on prosessi, jossa viestintä, oppiminen ja johtamiskäytännöt vaikuttavat muutoksen suuntaan ja nopeuteen. Muutosta estävät lukkiutuneet asenteet ja tottumukset. Prosessin aikana tunnistettiin muutoksen "dream team", joka voi rakentaa asiakaslähtöisen palvelumallin toteuttamisedellytyksiä myös valtakunnallisesti.

    AB - Julkaisu raportoi Strada- ja Kurkiaura-hankkeiden kolmannen yhteisen työpajan vaiheet ja lopputulemat. Se vetää myös yhteen kolmesta työpajasta muodostuneen prosessin tulokset. Prosessin lisäsi ymmärrystä siitä, että muutos kohti asiakaslähtöisiä palvelumalleja etenee asiakkaiden ja ammattilaisten yhteistyössä pienin askelin ja että sen edistämiseen tarvitaan systemaattista jatkuvaa vuoropuhelua. Muutos on prosessi, jossa viestintä, oppiminen ja johtamiskäytännöt vaikuttavat muutoksen suuntaan ja nopeuteen. Muutosta estävät lukkiutuneet asenteet ja tottumukset. Prosessin aikana tunnistettiin muutoksen "dream team", joka voi rakentaa asiakaslähtöisen palvelumallin toteuttamisedellytyksiä myös valtakunnallisesti.

    KW - transition management

    KW - systemic change

    KW - chronic care

    KW - customer centred services

    KW - mulkti level perspective

    M3 - Report

    T3 - Kurkiaura Policy Brief

    BT - Kohti asiakaslähtöisiä hyvinvointipalveluja

    PB - VTT Technical Research Centre of Finland

    ER -

    Kivisaari S, Kohl J, Tuovinen J, Ranta J, Leväsluoto J, Ylén P. Kohti asiakaslähtöisiä hyvinvointipalveluja. VTT Technical Research Centre of Finland, 2013. 9 p. (Kurkiaura Policy Brief; No. Policy Brief III).