Kohti parempia digitaalisia palveluita

Aino Mensonen

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

Palvelukehityksessä on tärkeää ymmärtää asiakkaan tarpeet ja odotukset, ja ottaa heidät mukaan kehitysprosessiin jo sen varhaisessa vaiheessa. Käyttäjien tarpeiden huomioon ottaminen antaa käyttäjille tunteen, että heitä on kuultu, ja palvelun kehittäjälle ideoita kehityssuunnista. Luonnollisesti asiakkaan sitoutuminen palvelun käyttäjäksi ja lojaliteetti pysyä sellaisena kasvaa, kun on itse ollut mukana vaikuttamassa siihen millainen palvelusta muotoutuu. Digital Services hankkeessa asiakkaiden kuunteleminen on onnistunut.
Original languageFinnish
Pages (from-to)16-17
Number of pages2
JournalSytyke
Issue number4
Publication statusPublished - 2014
MoE publication typeD1 Article in a trade journal

Keywords

  • digital services
  • service design
  • Owela

Cite this

Mensonen, A. (2014). Kohti parempia digitaalisia palveluita. Sytyke, (4), 16-17.
Mensonen, Aino. / Kohti parempia digitaalisia palveluita. In: Sytyke. 2014 ; No. 4. pp. 16-17.
@article{e8c341a846ef418b866d9a7687768005,
title = "Kohti parempia digitaalisia palveluita",
abstract = "Palvelukehityksess{\"a} on t{\"a}rke{\"a}{\"a} ymm{\"a}rt{\"a}{\"a} asiakkaan tarpeet ja odotukset, ja ottaa heid{\"a}t mukaan kehitysprosessiin jo sen varhaisessa vaiheessa. K{\"a}ytt{\"a}jien tarpeiden huomioon ottaminen antaa k{\"a}ytt{\"a}jille tunteen, ett{\"a} heit{\"a} on kuultu, ja palvelun kehitt{\"a}j{\"a}lle ideoita kehityssuunnista. Luonnollisesti asiakkaan sitoutuminen palvelun k{\"a}ytt{\"a}j{\"a}ksi ja lojaliteetti pysy{\"a} sellaisena kasvaa, kun on itse ollut mukana vaikuttamassa siihen millainen palvelusta muotoutuu. Digital Services hankkeessa asiakkaiden kuunteleminen on onnistunut.",
keywords = "digital services, service design, Owela",
author = "Aino Mensonen",
note = "Project code: 79050",
year = "2014",
language = "Finnish",
pages = "16--17",
journal = "Sytyke",
issn = "2323-8275",
number = "4",

}

Mensonen, A 2014, 'Kohti parempia digitaalisia palveluita', Sytyke, no. 4, pp. 16-17.

Kohti parempia digitaalisia palveluita. / Mensonen, Aino.

In: Sytyke, No. 4, 2014, p. 16-17.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

TY - JOUR

T1 - Kohti parempia digitaalisia palveluita

AU - Mensonen, Aino

N1 - Project code: 79050

PY - 2014

Y1 - 2014

N2 - Palvelukehityksessä on tärkeää ymmärtää asiakkaan tarpeet ja odotukset, ja ottaa heidät mukaan kehitysprosessiin jo sen varhaisessa vaiheessa. Käyttäjien tarpeiden huomioon ottaminen antaa käyttäjille tunteen, että heitä on kuultu, ja palvelun kehittäjälle ideoita kehityssuunnista. Luonnollisesti asiakkaan sitoutuminen palvelun käyttäjäksi ja lojaliteetti pysyä sellaisena kasvaa, kun on itse ollut mukana vaikuttamassa siihen millainen palvelusta muotoutuu. Digital Services hankkeessa asiakkaiden kuunteleminen on onnistunut.

AB - Palvelukehityksessä on tärkeää ymmärtää asiakkaan tarpeet ja odotukset, ja ottaa heidät mukaan kehitysprosessiin jo sen varhaisessa vaiheessa. Käyttäjien tarpeiden huomioon ottaminen antaa käyttäjille tunteen, että heitä on kuultu, ja palvelun kehittäjälle ideoita kehityssuunnista. Luonnollisesti asiakkaan sitoutuminen palvelun käyttäjäksi ja lojaliteetti pysyä sellaisena kasvaa, kun on itse ollut mukana vaikuttamassa siihen millainen palvelusta muotoutuu. Digital Services hankkeessa asiakkaiden kuunteleminen on onnistunut.

KW - digital services

KW - service design

KW - Owela

M3 - Article

SP - 16

EP - 17

JO - Sytyke

JF - Sytyke

SN - 2323-8275

IS - 4

ER -

Mensonen A. Kohti parempia digitaalisia palveluita. Sytyke. 2014;(4):16-17.