Kokemuksia pakkasbetonin kuljetuksesta

Raija Korhonen

Research output: Book/ReportReportProfessional

Abstract

Tiedotteessa kuvataan kahdenlaisen pakkasbetonin erittäin pitkän kuljetuksen vaikutusta betonien massa- ja lujuusominaisuuksiin. Pakkasbetonit kuljetettiin keväällä 1986 470 kilometrin pituinen matka Torniosta Kilpisjärvelle. Ennen varsinaisia valuja tehtävien ennakkokokeiden tärkeys korostuu, kun betonille asetetaan vaatimukseksi, että massa on valettavaa vielä pitkän kuljetuksen jälkeenkin ja että betoni kovettuu pakkasessa ja että kovettunut betoni on pakkasenkestävää. Toisen pakkasbetonin 28 d puristuslujuus ei alentunut pitkän kuljetuksen takia, mutta toisen pakkasbetonin vastaava lujuus aleni kuljetuksen vuoksi melkein puolella.
Original languageFinnish
Place of PublicationEspoo
PublisherVTT Technical Research Centre of Finland
Number of pages40
ISBN (Print)951-38-3008-X
Publication statusPublished - 1987
MoE publication typeNot Eligible

Publication series

NameTiedotteita / Valtion teknillinen tutkimuskeskus
PublisherVTT
No.808
ISSN (Print)0358-5085

Keywords

  • concretes
  • antifreezes
  • transportation
  • casting
  • strength

Cite this

Korhonen, R. (1987). Kokemuksia pakkasbetonin kuljetuksesta. Espoo: VTT Technical Research Centre of Finland. Valtion teknillinen tutkimuskeskus. Tiedotteita, No. 808
Korhonen, Raija. / Kokemuksia pakkasbetonin kuljetuksesta. Espoo : VTT Technical Research Centre of Finland, 1987. 40 p. (Valtion teknillinen tutkimuskeskus. Tiedotteita; No. 808).
@book{9bb4e1ff1cfc4b1eaa91895ce454e66f,
title = "Kokemuksia pakkasbetonin kuljetuksesta",
abstract = "Tiedotteessa kuvataan kahdenlaisen pakkasbetonin eritt{\"a}in pitk{\"a}n kuljetuksen vaikutusta betonien massa- ja lujuusominaisuuksiin. Pakkasbetonit kuljetettiin kev{\"a}{\"a}ll{\"a} 1986 470 kilometrin pituinen matka Torniosta Kilpisj{\"a}rvelle. Ennen varsinaisia valuja teht{\"a}vien ennakkokokeiden t{\"a}rkeys korostuu, kun betonille asetetaan vaatimukseksi, ett{\"a} massa on valettavaa viel{\"a} pitk{\"a}n kuljetuksen j{\"a}lkeenkin ja ett{\"a} betoni kovettuu pakkasessa ja ett{\"a} kovettunut betoni on pakkasenkest{\"a}v{\"a}{\"a}. Toisen pakkasbetonin 28 d puristuslujuus ei alentunut pitk{\"a}n kuljetuksen takia, mutta toisen pakkasbetonin vastaava lujuus aleni kuljetuksen vuoksi melkein puolella.",
keywords = "concretes, antifreezes, transportation, casting, strength",
author = "Raija Korhonen",
year = "1987",
language = "Finnish",
isbn = "951-38-3008-X",
series = "Tiedotteita / Valtion teknillinen tutkimuskeskus",
publisher = "VTT Technical Research Centre of Finland",
number = "808",
address = "Finland",

}

Korhonen, R 1987, Kokemuksia pakkasbetonin kuljetuksesta. Valtion teknillinen tutkimuskeskus. Tiedotteita, no. 808, VTT Technical Research Centre of Finland, Espoo.

Kokemuksia pakkasbetonin kuljetuksesta. / Korhonen, Raija.

Espoo : VTT Technical Research Centre of Finland, 1987. 40 p. (Valtion teknillinen tutkimuskeskus. Tiedotteita; No. 808).

Research output: Book/ReportReportProfessional

TY - BOOK

T1 - Kokemuksia pakkasbetonin kuljetuksesta

AU - Korhonen, Raija

PY - 1987

Y1 - 1987

N2 - Tiedotteessa kuvataan kahdenlaisen pakkasbetonin erittäin pitkän kuljetuksen vaikutusta betonien massa- ja lujuusominaisuuksiin. Pakkasbetonit kuljetettiin keväällä 1986 470 kilometrin pituinen matka Torniosta Kilpisjärvelle. Ennen varsinaisia valuja tehtävien ennakkokokeiden tärkeys korostuu, kun betonille asetetaan vaatimukseksi, että massa on valettavaa vielä pitkän kuljetuksen jälkeenkin ja että betoni kovettuu pakkasessa ja että kovettunut betoni on pakkasenkestävää. Toisen pakkasbetonin 28 d puristuslujuus ei alentunut pitkän kuljetuksen takia, mutta toisen pakkasbetonin vastaava lujuus aleni kuljetuksen vuoksi melkein puolella.

AB - Tiedotteessa kuvataan kahdenlaisen pakkasbetonin erittäin pitkän kuljetuksen vaikutusta betonien massa- ja lujuusominaisuuksiin. Pakkasbetonit kuljetettiin keväällä 1986 470 kilometrin pituinen matka Torniosta Kilpisjärvelle. Ennen varsinaisia valuja tehtävien ennakkokokeiden tärkeys korostuu, kun betonille asetetaan vaatimukseksi, että massa on valettavaa vielä pitkän kuljetuksen jälkeenkin ja että betoni kovettuu pakkasessa ja että kovettunut betoni on pakkasenkestävää. Toisen pakkasbetonin 28 d puristuslujuus ei alentunut pitkän kuljetuksen takia, mutta toisen pakkasbetonin vastaava lujuus aleni kuljetuksen vuoksi melkein puolella.

KW - concretes

KW - antifreezes

KW - transportation

KW - casting

KW - strength

M3 - Report

SN - 951-38-3008-X

T3 - Tiedotteita / Valtion teknillinen tutkimuskeskus

BT - Kokemuksia pakkasbetonin kuljetuksesta

PB - VTT Technical Research Centre of Finland

CY - Espoo

ER -

Korhonen R. Kokemuksia pakkasbetonin kuljetuksesta. Espoo: VTT Technical Research Centre of Finland, 1987. 40 p. (Valtion teknillinen tutkimuskeskus. Tiedotteita; No. 808).