@book{dc00da10ede041efb1053e9bd89f1291,
title = "Menetelmi{\"a} digitaalisen arvonluonnin ymm{\"a}rt{\"a}miseen",
abstract = "Arvonluonti on nykyp{\"a}iv{\"a}n taikasana, joka kuuluu jokaisen liiketoiminnan kehitt{\"a}j{\"a}n ty{\"o}kalupakkiin. Mutta mit{\"a} arvonluonti oikeastaan tarkoittaa ja mist{\"a} asioista se koostuu? Onko arvonluonti jotenkin erilaista digitalisoituvassa liiketoimintaymp{\"a}rist{\"o}ss{\"a}? Miten voimme tunnistaa ja jopa mitata asiakkaalle syntynytt{\"a} arvoa? Ent{\"a} miten t{\"a}h{\"a}n kaikkeen liittyy asiakaskokemus tai tunteet? T{\"a}m{\"a} julkaisu on syntynyt n{\"a}iden kysymysten innoittamana, osana kolmivuotista Tekes-rahoitteista VALIT-hanketta. Digitalisoituva liiketoimintaymp{\"a}rist{\"o} tarjoaa vuorovaikutteiselle arvon yhteisluonnille uudenlaisia mahdollisuuksia, mutta samalla my{\"o}s haasteita. T{\"a}ss{\"a} julkaisussa digitalisoituvaa arvonluontia tarkastellaan kolmen p{\"a}{\"a}teeman kautta: arvon tunnistaminen, arvon yhteisluonti ja tunnekokemuksen ymm{\"a}rt{\"a}minen. Julkaisussa kootaan yhteen k{\"a}yt{\"a}nn{\"o}n yrityscaseissa kehitettyj{\"a} ja testattuja menetelmi{\"a}, malleja ja ty{\"o}kaluja digitaalisen arvonluonnin ymm{\"a}rt{\"a}miseen ja kehitt{\"a}miseen.",
keywords = "arvonluonti, digitalisaatio, menetelm{\"a}, tunnepolku, yhteiskehitt{\"a}minen",
author = "Tuula Andersson and Mika Boedeker and Nina Helander and Jari Jussila and Tuija Rantala and Virpi Sillanp{\"a}{\"a} and Katri Valkokari and Tytti Vasell and Vilma Vuori",
year = "2017",
language = "Finnish",
series = "VTT Technology",
publisher = "VTT Technical Research Centre of Finland",
number = "311",
address = "Finland",
}