Mitkä tekijät ohjaavat mediavalintoja? Grafex 2001

Ulf Lindqvist

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Abstract

    "E-ink tarvepaino vaiko tavallinen painokone" oli erään Grafex-messujen seminaarin aihe. Valinnan tekee viime kädessä loppukäyt-täjä ja siksi Ruotsissa on analysoitu mediavalintaan vaikuttavia teki-jöitä. Tiedon tyyppi on tärkeä. Mitä ajankohtaisempaa ja kuluttajan aktiivisen haun kohteena tieto on, sitä ylivoimaisempi on sähköinen media. Painettu media on puolestaan vahvimmillaan pysyvämmän tiedon levittämisessä laajalle kuluttajaryhmälle. Asiaan vaikuttavat myös kohderyhmän koko, vastaanottajan käyttötilanne sekä asenteet. Tulevaisuudessa painettu media voi löytää uusia valtteja ja uusia tuotteita tarvepainamisen kautta. Esimerkiksi Oce ja Xerox tarjoavat valmiita ratkaisuja näille tuotekonsepteille.
    Original languageFinnish
    Pages (from-to)3-4
    JournalGT-lehti
    Issue number1
    Publication statusPublished - 2001
    MoE publication typeD1 Article in a trade journal

    Cite this