Mitkä tekijät ohjaavat mediavalintoja? Grafex 2001

Ulf Lindqvist

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Abstract

    "E-ink tarvepaino vaiko tavallinen painokone" oli erään Grafex-messujen seminaarin aihe. Valinnan tekee viime kädessä loppukäyt-täjä ja siksi Ruotsissa on analysoitu mediavalintaan vaikuttavia teki-jöitä. Tiedon tyyppi on tärkeä. Mitä ajankohtaisempaa ja kuluttajan aktiivisen haun kohteena tieto on, sitä ylivoimaisempi on sähköinen media. Painettu media on puolestaan vahvimmillaan pysyvämmän tiedon levittämisessä laajalle kuluttajaryhmälle. Asiaan vaikuttavat myös kohderyhmän koko, vastaanottajan käyttötilanne sekä asenteet. Tulevaisuudessa painettu media voi löytää uusia valtteja ja uusia tuotteita tarvepainamisen kautta. Esimerkiksi Oce ja Xerox tarjoavat valmiita ratkaisuja näille tuotekonsepteille.
    Original languageFinnish
    Pages (from-to)3-4
    JournalGT-lehti
    Issue number1
    Publication statusPublished - 2001
    MoE publication typeD1 Article in a trade journal

    Cite this

    Lindqvist, Ulf. / Mitkä tekijät ohjaavat mediavalintoja? Grafex 2001. In: GT-lehti. 2001 ; No. 1. pp. 3-4.
    @article{d9c322aa31224f86864e0a2d5c20340a,
    title = "Mitk{\"a} tekij{\"a}t ohjaavat mediavalintoja? Grafex 2001",
    abstract = "{"}E-ink tarvepaino vaiko tavallinen painokone{"} oli er{\"a}{\"a}n Grafex-messujen seminaarin aihe. Valinnan tekee viime k{\"a}dess{\"a} loppuk{\"a}yt-t{\"a}j{\"a} ja siksi Ruotsissa on analysoitu mediavalintaan vaikuttavia teki-j{\"o}it{\"a}. Tiedon tyyppi on t{\"a}rke{\"a}. Mit{\"a} ajankohtaisempaa ja kuluttajan aktiivisen haun kohteena tieto on, sit{\"a} ylivoimaisempi on s{\"a}hk{\"o}inen media. Painettu media on puolestaan vahvimmillaan pysyv{\"a}mm{\"a}n tiedon levitt{\"a}misess{\"a} laajalle kuluttajaryhm{\"a}lle. Asiaan vaikuttavat my{\"o}s kohderyhm{\"a}n koko, vastaanottajan k{\"a}ytt{\"o}tilanne sek{\"a} asenteet. Tulevaisuudessa painettu media voi l{\"o}yt{\"a}{\"a} uusia valtteja ja uusia tuotteita tarvepainamisen kautta. Esimerkiksi Oce ja Xerox tarjoavat valmiita ratkaisuja n{\"a}ille tuotekonsepteille.",
    author = "Ulf Lindqvist",
    year = "2001",
    language = "Finnish",
    pages = "3--4",
    journal = "GT-lehti",
    issn = "1456-1662",
    publisher = "VTT Technical Research Centre of Finland",
    number = "1",

    }

    Lindqvist, U 2001, 'Mitkä tekijät ohjaavat mediavalintoja? Grafex 2001', GT-lehti, no. 1, pp. 3-4.

    Mitkä tekijät ohjaavat mediavalintoja? Grafex 2001. / Lindqvist, Ulf.

    In: GT-lehti, No. 1, 2001, p. 3-4.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    TY - JOUR

    T1 - Mitkä tekijät ohjaavat mediavalintoja? Grafex 2001

    AU - Lindqvist, Ulf

    PY - 2001

    Y1 - 2001

    N2 - "E-ink tarvepaino vaiko tavallinen painokone" oli erään Grafex-messujen seminaarin aihe. Valinnan tekee viime kädessä loppukäyt-täjä ja siksi Ruotsissa on analysoitu mediavalintaan vaikuttavia teki-jöitä. Tiedon tyyppi on tärkeä. Mitä ajankohtaisempaa ja kuluttajan aktiivisen haun kohteena tieto on, sitä ylivoimaisempi on sähköinen media. Painettu media on puolestaan vahvimmillaan pysyvämmän tiedon levittämisessä laajalle kuluttajaryhmälle. Asiaan vaikuttavat myös kohderyhmän koko, vastaanottajan käyttötilanne sekä asenteet. Tulevaisuudessa painettu media voi löytää uusia valtteja ja uusia tuotteita tarvepainamisen kautta. Esimerkiksi Oce ja Xerox tarjoavat valmiita ratkaisuja näille tuotekonsepteille.

    AB - "E-ink tarvepaino vaiko tavallinen painokone" oli erään Grafex-messujen seminaarin aihe. Valinnan tekee viime kädessä loppukäyt-täjä ja siksi Ruotsissa on analysoitu mediavalintaan vaikuttavia teki-jöitä. Tiedon tyyppi on tärkeä. Mitä ajankohtaisempaa ja kuluttajan aktiivisen haun kohteena tieto on, sitä ylivoimaisempi on sähköinen media. Painettu media on puolestaan vahvimmillaan pysyvämmän tiedon levittämisessä laajalle kuluttajaryhmälle. Asiaan vaikuttavat myös kohderyhmän koko, vastaanottajan käyttötilanne sekä asenteet. Tulevaisuudessa painettu media voi löytää uusia valtteja ja uusia tuotteita tarvepainamisen kautta. Esimerkiksi Oce ja Xerox tarjoavat valmiita ratkaisuja näille tuotekonsepteille.

    M3 - Article

    SP - 3

    EP - 4

    JO - GT-lehti

    JF - GT-lehti

    SN - 1456-1662

    IS - 1

    ER -