Abstract
Pakkausten ulkonäköön kohdistuvat vaatimukset lisääntyvät, sillä
kuluttajien kaupassa tekemään ostopäätökseen on tuotteen ulkonäöllä ja
näkyvyydellä oleellinen vaikutus. Toinen tärkeä tekijä on pakkauksen
informatiivisyys, joka on usein ristiriitainen vaatimus houkuttelevan
ulkonäön kanssa. Jos pieneen suklaapatukkakääreeseen on sijoitettu
tuoteselostus kymmenellä kielellä, niin sitä on vaikea saada myyvän
näköiseksi. Tuotteen jäljitettävyyteen ja tuoteturvallisuuteen liittyvät
vaatimukset kiristyvät myöskin. Näihin kysymyksiin paneuduttiin IMI:n
(Information Management Institute) Amsterdamissa järjestämässä alan
ensimmäisessä konferenssissa.
Original language | Finnish |
---|---|
Pages (from-to) | 3-6 |
Journal | GT-lehti |
Issue number | 2 |
Publication status | Published - 1999 |
MoE publication type | D1 Article in a trade journal |