Pakkauspainatus hyppää 21. vuosisadalle

Hannu Linna

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

Pakkausten ulkonäköön kohdistuvat vaatimukset lisääntyvät, sillä kuluttajien kaupassa tekemään ostopäätökseen on tuotteen ulkonäöllä ja näkyvyydellä oleellinen vaikutus. Toinen tärkeä tekijä on pakkauksen informatiivisyys, joka on usein ristiriitainen vaatimus houkuttelevan ulkonäön kanssa. Jos pieneen suklaapatukkakääreeseen on sijoitettu tuoteselostus kymmenellä kielellä, niin sitä on vaikea saada myyvän näköiseksi. Tuotteen jäljitettävyyteen ja tuoteturvallisuuteen liittyvät vaatimukset kiristyvät myöskin. Näihin kysymyksiin paneuduttiin IMI:n (Information Management Institute) Amsterdamissa järjestämässä alan ensimmäisessä konferenssissa.
Original languageFinnish
Pages (from-to)3-6
JournalGT-lehti
Issue number2
Publication statusPublished - 1999
MoE publication typeD1 Article in a trade journal

Cite this

Linna, Hannu. / Pakkauspainatus hyppää 21. vuosisadalle. In: GT-lehti. 1999 ; No. 2. pp. 3-6.
@article{b9c58f122ea14b03b1f29858028f36c2,
title = "Pakkauspainatus hypp{\"a}{\"a} 21. vuosisadalle",
abstract = "Pakkausten ulkon{\"a}k{\"o}{\"o}n kohdistuvat vaatimukset lis{\"a}{\"a}ntyv{\"a}t, sill{\"a} kuluttajien kaupassa tekem{\"a}{\"a}n ostop{\"a}{\"a}t{\"o}kseen on tuotteen ulkon{\"a}{\"o}ll{\"a} ja n{\"a}kyvyydell{\"a} oleellinen vaikutus. Toinen t{\"a}rke{\"a} tekij{\"a} on pakkauksen informatiivisyys, joka on usein ristiriitainen vaatimus houkuttelevan ulkon{\"a}{\"o}n kanssa. Jos pieneen suklaapatukkak{\"a}{\"a}reeseen on sijoitettu tuoteselostus kymmenell{\"a} kielell{\"a}, niin sit{\"a} on vaikea saada myyv{\"a}n n{\"a}k{\"o}iseksi. Tuotteen j{\"a}ljitett{\"a}vyyteen ja tuoteturvallisuuteen liittyv{\"a}t vaatimukset kiristyv{\"a}t my{\"o}skin. N{\"a}ihin kysymyksiin paneuduttiin IMI:n (Information Management Institute) Amsterdamissa j{\"a}rjest{\"a}m{\"a}ss{\"a} alan ensimm{\"a}isess{\"a} konferenssissa.",
author = "Hannu Linna",
year = "1999",
language = "Finnish",
pages = "3--6",
journal = "GT-lehti",
issn = "1456-1662",
publisher = "VTT Technical Research Centre of Finland",
number = "2",

}

Linna, H 1999, 'Pakkauspainatus hyppää 21. vuosisadalle', GT-lehti, no. 2, pp. 3-6.

Pakkauspainatus hyppää 21. vuosisadalle. / Linna, Hannu.

In: GT-lehti, No. 2, 1999, p. 3-6.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

TY - JOUR

T1 - Pakkauspainatus hyppää 21. vuosisadalle

AU - Linna, Hannu

PY - 1999

Y1 - 1999

N2 - Pakkausten ulkonäköön kohdistuvat vaatimukset lisääntyvät, sillä kuluttajien kaupassa tekemään ostopäätökseen on tuotteen ulkonäöllä ja näkyvyydellä oleellinen vaikutus. Toinen tärkeä tekijä on pakkauksen informatiivisyys, joka on usein ristiriitainen vaatimus houkuttelevan ulkonäön kanssa. Jos pieneen suklaapatukkakääreeseen on sijoitettu tuoteselostus kymmenellä kielellä, niin sitä on vaikea saada myyvän näköiseksi. Tuotteen jäljitettävyyteen ja tuoteturvallisuuteen liittyvät vaatimukset kiristyvät myöskin. Näihin kysymyksiin paneuduttiin IMI:n (Information Management Institute) Amsterdamissa järjestämässä alan ensimmäisessä konferenssissa.

AB - Pakkausten ulkonäköön kohdistuvat vaatimukset lisääntyvät, sillä kuluttajien kaupassa tekemään ostopäätökseen on tuotteen ulkonäöllä ja näkyvyydellä oleellinen vaikutus. Toinen tärkeä tekijä on pakkauksen informatiivisyys, joka on usein ristiriitainen vaatimus houkuttelevan ulkonäön kanssa. Jos pieneen suklaapatukkakääreeseen on sijoitettu tuoteselostus kymmenellä kielellä, niin sitä on vaikea saada myyvän näköiseksi. Tuotteen jäljitettävyyteen ja tuoteturvallisuuteen liittyvät vaatimukset kiristyvät myöskin. Näihin kysymyksiin paneuduttiin IMI:n (Information Management Institute) Amsterdamissa järjestämässä alan ensimmäisessä konferenssissa.

M3 - Article

SP - 3

EP - 6

JO - GT-lehti

JF - GT-lehti

SN - 1456-1662

IS - 2

ER -