Pakkauspainatus hyppää 21. vuosisadalle

Hannu Linna

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

Pakkausten ulkonäköön kohdistuvat vaatimukset lisääntyvät, sillä kuluttajien kaupassa tekemään ostopäätökseen on tuotteen ulkonäöllä ja näkyvyydellä oleellinen vaikutus. Toinen tärkeä tekijä on pakkauksen informatiivisyys, joka on usein ristiriitainen vaatimus houkuttelevan ulkonäön kanssa. Jos pieneen suklaapatukkakääreeseen on sijoitettu tuoteselostus kymmenellä kielellä, niin sitä on vaikea saada myyvän näköiseksi. Tuotteen jäljitettävyyteen ja tuoteturvallisuuteen liittyvät vaatimukset kiristyvät myöskin. Näihin kysymyksiin paneuduttiin IMI:n (Information Management Institute) Amsterdamissa järjestämässä alan ensimmäisessä konferenssissa.
Original languageFinnish
Pages (from-to)3-6
JournalGT-lehti
Issue number2
Publication statusPublished - 1999
MoE publication typeD1 Article in a trade journal

Cite this