Abstract
Laivojen turvallisuuteen on viime vuosina kiinnitetty yhä
enemmän huomiota. Vakavien onnettomuuksien ja "läheltä
piti" -tilanteiden johdosta asioita tarkastellaan
huomattavasti entistä kriittisemmin ja muutoksia sekä
lisävaatimuksia tulee määräyksiin jatkuvasti. Myös
laivojen paloturvallisuuteen liittyen määräyksiin on
tullut lukuisia muutoksia. Kansainvälisen liikenteen
alusten määräyksiä valmistellaan valtioiden välisinä
sopimuksina, joissa sovitaan kansallisesti vaadittava
vähimmäisturvallisuustaso. Merkittävimmät sopimukset on
tehty kansainvälisessä merenkulkujärjestössä IMO:ssa
(International Maritime Organization), joka on
yhdistyneiden kansakuntien merenkulkualan
erikoisjärjestö. Viime vuosina myös Euroopan unioni on
ottanut kantaa alusturvallisuuteen.
Original language | Finnish |
---|---|
Pages (from-to) | 18-19 |
Journal | Palontorjuntatekniikka |
Volume | 26 |
Issue number | 1 |
Publication status | Published - 1996 |
MoE publication type | D1 Article in a trade journal |
Keywords
- ships