Seniorit verkkoyhteisöissä: Mitkä tekijät verkkoyhteisöissä vetävät senioreja puoleensa?

Maria Antikainen, Tuula Mittilä

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter or book articleProfessional

    Abstract

    Tietotekniikan ja sen käyttötaitojen kehittyminen lisäävät seniorikuluttajien Internetin käyttöä ja heidän osallistumistaan erilaisiin verkkoyhteisöihin. Senioreita palvelevien verkkoyhteisöjen rakentaminen edellyttää tietoa seniorien näkemyksistä tekijöistä, jotka houkuttelevat ikääntyneitä kuluttajia vierailemaan yhteisöjen nettisivuilla ja osallistumaan niiden sisällön tuottamiseen. Tästä syystä kartoittavan tutkimuksemme kohteena olivat yli 55-vuotiaiden henkilöiden näkemykset verkkoyhteisöjen vetovoimatekijöistä. Tulokset vahvistavat aiempien tutkimusten tuloksia kuluttajien tunnistamista verkkoyhteisöjen vetovoimatekijöistä. Teknologian suhteen tulokset eroavat aiemmista tutkimuksista. Tutkimuksemme seniorikuluttajat kaipaavat teknisesti räätälöityjen palveluiden sijaan heille sisällöllisesti suunnattuja verkkoyhteisöjä.
    Original languageFinnish
    Title of host publicationKuluttajat kehittäjinä
    Subtitle of host publicationMiten asiakkaat vaikuttavat palvelumarkkinoilla
    EditorsMinna Lammi, Raija Järvinen, Johanna Leskinen
    Place of PublicationHelsinki
    PublisherKuluttajatutkimuskeskus
    Pages178-191
    ISBN (Print)978-951-698-166-9
    Publication statusPublished - 2007
    MoE publication typeD2 Article in professional manuals or guides or professional information systems or text book material

    Cite this

    Antikainen, M., & Mittilä, T. (2007). Seniorit verkkoyhteisöissä: Mitkä tekijät verkkoyhteisöissä vetävät senioreja puoleensa? In M. Lammi, R. Järvinen, & J. Leskinen (Eds.), Kuluttajat kehittäjinä: Miten asiakkaat vaikuttavat palvelumarkkinoilla (pp. 178-191). Kuluttajatutkimuskeskus.