Abstract
Sekä veneily että kauppamerenkulku ovat lisääntyneet Suomenlahdella voimakkaasti ja viranomaisten ohella myös vapaaehtoiset meripelastusseurat joutuvat kehittämään alusresurssejaan. Nykyistä matkustajaliikennettä ajatellen pelastuskapasiteettia tarvitaan pääosin Helsinki-Tallinna välillä ja toisaalta läntisellä Suomenlahdella. Myös veneliikenteen pääpaino on Helsingin ympäristössä. Teimme Suomen Meripelastusseuralle kolme vaihtoehtoista ehdotusta kaluston kehittämissuunnista. Viron Meripelastusseuran resurssit ovat hyvin pienet eikä alushankintoihin ole näillä näkymin mahdollisuuksia. Virossa esiintyy runsaasti epävarmuutta strategisten linjausten suhteen ja maassa kaivataan valtiollista strategiaa meripelastustyöhön.
Original language | Finnish |
---|---|
Number of pages | 20 |
Publication status | Published - 2003 |
MoE publication type | Not Eligible |
Event | Etelä-Suomen rannikkoseudun Interreg IIIA-ohjelma ja liikenne - Helsinki, Finland Duration: 2 Apr 2003 → 2 Apr 2003 |
Seminar
Seminar | Etelä-Suomen rannikkoseudun Interreg IIIA-ohjelma ja liikenne |
---|---|
Country/Territory | Finland |
City | Helsinki |
Period | 2/04/03 → 2/04/03 |