Turpeen ja turvejalosteiden kuljetus

Markku Jantunen, Vesa Arpiainen

    Research output: Book/ReportReport

    Abstract

    Turpeen (jyrsinturve ja palaturve) sekä turve jalosteiden kuljetusta tutkittiin sekä kuljetustekniikan että -talouden osalta. Turvejalosteisiin on sisällytetty perinteisten puristeiden (briketit ja pelletit) lisäksi kaasu ja synteettinen bensiini sekä sähkö ja kaukolämpö. Viimeksi mainittujen energialopputuotteiden osalta rajoituttiin pelkkien siirtokustannusten tarkasteluun. Kuljetusmuotoina olivat eri materiaaleille soveltuvin osin rautatiekuljetukset, maantiekuljetukset (auto ja traktori), putkikuljetus (kaukolämpö ja kaasu), laiva- ja proomukuljetus sekä voimalinja. Kustannustarkastevu rajoitettiin koskemaan muita kuin vesikuljetuksia. Kuljetuskustannusten laskemista varten laadittiin atk-ohjelma, jonka avulla laskettiin muutamia esimerkkitapauksia.
    Original languageFinnish
    Place of PublicationEspoo
    PublisherVTT Technical Research Centre of Finland
    Number of pages34
    ISBN (Print)951-38-1958-2
    Publication statusPublished - 1984
    MoE publication typeD4 Published development or research report or study

    Publication series

    SeriesValtion teknillinen tutkimuskeskus. Tiedotteita
    Number279
    ISSN0358-5085

    Fingerprint

    automobiles
    peat

    Keywords

    • peat
    • peat products
    • transportation
    • economic analysis

    Cite this

    Jantunen, M., & Arpiainen, V. (1984). Turpeen ja turvejalosteiden kuljetus. Espoo: VTT Technical Research Centre of Finland. Valtion teknillinen tutkimuskeskus. Tiedotteita, No. 279
    Jantunen, Markku ; Arpiainen, Vesa. / Turpeen ja turvejalosteiden kuljetus. Espoo : VTT Technical Research Centre of Finland, 1984. 34 p. (Valtion teknillinen tutkimuskeskus. Tiedotteita; No. 279).
    @book{5f5523d4fd004603b13dad2667fcc50c,
    title = "Turpeen ja turvejalosteiden kuljetus",
    abstract = "Turpeen (jyrsinturve ja palaturve) sek{\"a} turve jalosteiden kuljetusta tutkittiin sek{\"a} kuljetustekniikan ett{\"a} -talouden osalta. Turvejalosteisiin on sis{\"a}llytetty perinteisten puristeiden (briketit ja pelletit) lis{\"a}ksi kaasu ja synteettinen bensiini sek{\"a} s{\"a}hk{\"o} ja kaukol{\"a}mp{\"o}. Viimeksi mainittujen energialopputuotteiden osalta rajoituttiin pelkkien siirtokustannusten tarkasteluun. Kuljetusmuotoina olivat eri materiaaleille soveltuvin osin rautatiekuljetukset, maantiekuljetukset (auto ja traktori), putkikuljetus (kaukol{\"a}mp{\"o} ja kaasu), laiva- ja proomukuljetus sek{\"a} voimalinja. Kustannustarkastevu rajoitettiin koskemaan muita kuin vesikuljetuksia. Kuljetuskustannusten laskemista varten laadittiin atk-ohjelma, jonka avulla laskettiin muutamia esimerkkitapauksia.",
    keywords = "peat, peat products, transportation, economic analysis",
    author = "Markku Jantunen and Vesa Arpiainen",
    year = "1984",
    language = "Finnish",
    isbn = "951-38-1958-2",
    series = "Valtion teknillinen tutkimuskeskus. Tiedotteita",
    publisher = "VTT Technical Research Centre of Finland",
    number = "279",
    address = "Finland",

    }

    Jantunen, M & Arpiainen, V 1984, Turpeen ja turvejalosteiden kuljetus. Valtion teknillinen tutkimuskeskus. Tiedotteita, no. 279, VTT Technical Research Centre of Finland, Espoo.

    Turpeen ja turvejalosteiden kuljetus. / Jantunen, Markku; Arpiainen, Vesa.

    Espoo : VTT Technical Research Centre of Finland, 1984. 34 p. (Valtion teknillinen tutkimuskeskus. Tiedotteita; No. 279).

    Research output: Book/ReportReport

    TY - BOOK

    T1 - Turpeen ja turvejalosteiden kuljetus

    AU - Jantunen, Markku

    AU - Arpiainen, Vesa

    PY - 1984

    Y1 - 1984

    N2 - Turpeen (jyrsinturve ja palaturve) sekä turve jalosteiden kuljetusta tutkittiin sekä kuljetustekniikan että -talouden osalta. Turvejalosteisiin on sisällytetty perinteisten puristeiden (briketit ja pelletit) lisäksi kaasu ja synteettinen bensiini sekä sähkö ja kaukolämpö. Viimeksi mainittujen energialopputuotteiden osalta rajoituttiin pelkkien siirtokustannusten tarkasteluun. Kuljetusmuotoina olivat eri materiaaleille soveltuvin osin rautatiekuljetukset, maantiekuljetukset (auto ja traktori), putkikuljetus (kaukolämpö ja kaasu), laiva- ja proomukuljetus sekä voimalinja. Kustannustarkastevu rajoitettiin koskemaan muita kuin vesikuljetuksia. Kuljetuskustannusten laskemista varten laadittiin atk-ohjelma, jonka avulla laskettiin muutamia esimerkkitapauksia.

    AB - Turpeen (jyrsinturve ja palaturve) sekä turve jalosteiden kuljetusta tutkittiin sekä kuljetustekniikan että -talouden osalta. Turvejalosteisiin on sisällytetty perinteisten puristeiden (briketit ja pelletit) lisäksi kaasu ja synteettinen bensiini sekä sähkö ja kaukolämpö. Viimeksi mainittujen energialopputuotteiden osalta rajoituttiin pelkkien siirtokustannusten tarkasteluun. Kuljetusmuotoina olivat eri materiaaleille soveltuvin osin rautatiekuljetukset, maantiekuljetukset (auto ja traktori), putkikuljetus (kaukolämpö ja kaasu), laiva- ja proomukuljetus sekä voimalinja. Kustannustarkastevu rajoitettiin koskemaan muita kuin vesikuljetuksia. Kuljetuskustannusten laskemista varten laadittiin atk-ohjelma, jonka avulla laskettiin muutamia esimerkkitapauksia.

    KW - peat

    KW - peat products

    KW - transportation

    KW - economic analysis

    M3 - Report

    SN - 951-38-1958-2

    T3 - Valtion teknillinen tutkimuskeskus. Tiedotteita

    BT - Turpeen ja turvejalosteiden kuljetus

    PB - VTT Technical Research Centre of Finland

    CY - Espoo

    ER -

    Jantunen M, Arpiainen V. Turpeen ja turvejalosteiden kuljetus. Espoo: VTT Technical Research Centre of Finland, 1984. 34 p. (Valtion teknillinen tutkimuskeskus. Tiedotteita; No. 279).