Turvallisuusjohtaminen organisaatioiden toiminnassa

Jaana Keränen, Satu Pajala, Anne Lounamaa

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter or book articleProfessional

    Abstract

    Tässä luvussa käsitellään aluksi turvallisuusjohtamista työturvallisuuden näkökulmasta. Asiakkaiden turvallisuuden tulee olla keskeinen turvallisuusjohtamisen osa-alue palveluja tarjoavien organisaatioiden turvallisuusjohtamisessa. On tärkeä selvittää, miten hoivapalveluja tarjoavien organisaatioiden laatujärjestelmät ja asiakasturvallisuus kytkeytyvät turvallisuusjohtamiseen ja minkälaisia turvallisuusjohtamista tukevia tietojärjestelmiä ja turvallisuusjohtamisen osaamista hoivapalveluyrityksissä tarvitaan. Työturvallisuudesta nousevien turvallisuusjohtamisen yleisten periaatteiden jälkeen luvussa käsitellään turvallisuusjohtamista iäkkäiden palveluissa. Liitteeseen 1 on koottu iäkkäiden palvelujen turvallisuusjohtamisen kehittämiseen sopivia lähteitä ja oppaita. Tietojärjestelmiä, jotka ovat keskeisiä turvallisuusjohtamisessa, käsitellään seuraavassa luvussa Tietojärjestelmät tapaturmia ehkäisevän työn tukena.
    Original languageFinnish
    Title of host publicationTeknologioiden mahdollisuudet iäkkäiden tapaturmien ehkäisyssä
    PublisherTerveyden ja hyvinvoinnin laitos
    Pages55-62
    ISBN (Electronic)978-952-245-770-7
    Publication statusPublished - 2013
    MoE publication typeD2 Article in professional manuals or guides or professional information systems or text book material

    Publication series

    SeriesTerveyden ja hyvinvoinnin laitos. Työpaperi
    Number6/2013
    ISSN2323-363X

    Cite this