Vaihtoehtoja julkisen vallan tavoitteiksi liikennetelematiikan palvelutuotannossa

Translated title of the contribution: Alternatives for public sector objectives in ITS service provision

Risto Kulmala, Tuomo Eloranta, Anna-Maija Alaruikka, Pekka Leviäkangas, Reetta Jokinen, Pekka Nykänen, Lesley Atkinson, John Miles, Hanne Samstad

    Research output: Book/ReportReport

    Abstract

    Työssä määriteltiin vaihtoehdot julkisen vallan tavoitteiksi liikennetelematiikan palvelutuotannossa siten, että työn tuloksena tuotetut julkisen vallan tavoitevaihtoehdot vastaavat Suomessa yleisesti noudatettuja periaatteita, kattavat keskeiset telematiikkapalvelut sekä ottavat huomioon EU:n näkemykset ja kansainväliset kokemukset palveluliiketoiminnan aikaansaamisesta. Työhön sisältyi laaja työpaja, jossa koti- ja ulkomaisten asiantuntijoiden esitysten jälkeen kehiteltiin mahdollisia vaihtoehtoja julkisen sektorin tavoitteiksi. Työ tuotti aluksi kuusi erilaista vaihtoehtoa julkisen vallan tavoitteiksi omalle toiminnalleen. Jatkossa työn johtoryhmä valitsi edellä mainituista kolme vaihtoehtoa tarkempaan analyysiin. Vaihtoehtoja tarkasteltiin aluksi eri toimijoiden roolien kannalta. Kunkin vaihtoehdon kohdalla tarkasteltiin niiden vahvuuksia, heikkouksia, mahdollisuuksia ja uhkia. Lisäksi tarkasteltiin vaihtoehtoja talousteorian, kansainvälisen kilpailukyvyn ja viranomaispalvelujen näkökulmista.
    Translated title of the contributionAlternatives for public sector objectives in ITS service provision
    Original languageFinnish
    Place of PublicationHelsinki
    PublisherLiikenne- ja viestintäministeriö
    Number of pages87
    ISBN (Print)952-201-116-9
    Publication statusPublished - 2005
    MoE publication typeD4 Published development or research report or study

    Publication series

    SeriesAINO-julkaisuja
    Number4/2005

    Keywords

    • transport
    • telematics
    • ITS
    • service
    • public sector

    Fingerprint

    Dive into the research topics of 'Alternatives for public sector objectives in ITS service provision'. Together they form a unique fingerprint.

    Cite this