Abstract
Palveluliiketoiminta on merkittävä kasvumahdollisuus B-to-B teollisuusyrityksille. Palveluiden liittäminen osaksi teollisuusyrityksen kokonaistarjoomaa edellyttää toimittajalta kykyä verkostoitua myös 'alavirtaan' eli asiakassuuntaan. Asiakassuuntaan verkostoituminen ei kuitenkaan ole helppoa ja varsinkin globaalissa palvelutarjonnassa se on hyvin haastavaa ja vaatii erityistä osaamista. Tämä luku tuottaa lisäymmärrystä asiakassuuntaan verkostoitumisen käytännöstä: asiakasnäkemyksen luomisesta, palvelun ja palvelusuhteen rinnakkaisesta kehittämisestä sekä asiakaspalveluverkoston toiminnasta.
Original language | Finnish |
---|---|
Title of host publication | Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä |
Editors | Katri Valkokari, Raimo Hyötyläinen, Harri I. Kulmala, Pekka Malinen, Kristian Möller, Jukka Vesalainen |
Place of Publication | Helsinki |
Pages | 193-214 |
Publication status | Published - 2009 |
MoE publication type | D2 Article in professional manuals or guides or professional information systems or text book material |