Verkostoituminen asiakassuuntaan - kohti globaalia palveluntarjontaa

Heidi Korhonen, Arto Rajala

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter or book articleProfessional

    Abstract

    Palveluliiketoiminta on merkittävä kasvumahdollisuus B-to-B teollisuusyrityksille. Palveluiden liittäminen osaksi teollisuusyrityksen kokonaistarjoomaa edellyttää toimittajalta kykyä verkostoitua myös 'alavirtaan' eli asiakassuuntaan. Asiakassuuntaan verkostoituminen ei kuitenkaan ole helppoa ja varsinkin globaalissa palvelutarjonnassa se on hyvin haastavaa ja vaatii erityistä osaamista. Tämä luku tuottaa lisäymmärrystä asiakassuuntaan verkostoitumisen käytännöstä: asiakasnäkemyksen luomisesta, palvelun ja palvelusuhteen rinnakkaisesta kehittämisestä sekä asiakaspalveluverkoston toiminnasta.
    Original languageFinnish
    Title of host publicationVerkostot liiketoiminnan kehittämisessä
    EditorsKatri Valkokari, Raimo Hyötyläinen, Harri I. Kulmala, Pekka Malinen, Kristian Möller, Jukka Vesalainen
    Place of PublicationHelsinki
    Pages193-214
    Publication statusPublished - 2009
    MoE publication typeD2 Article in professional manuals or guides or professional information systems or text book material

    Cite this

    Korhonen, H., & Rajala, A. (2009). Verkostoituminen asiakassuuntaan - kohti globaalia palveluntarjontaa. In K. Valkokari, R. Hyötyläinen, H. I. Kulmala, P. Malinen, K. Möller, & J. Vesalainen (Eds.), Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä (pp. 193-214). Helsinki.
    Korhonen, Heidi ; Rajala, Arto. / Verkostoituminen asiakassuuntaan - kohti globaalia palveluntarjontaa. Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä. editor / Katri Valkokari ; Raimo Hyötyläinen ; Harri I. Kulmala ; Pekka Malinen ; Kristian Möller ; Jukka Vesalainen. Helsinki, 2009. pp. 193-214
    @inbook{cfc09912673943d9a037a318f7e848c2,
    title = "Verkostoituminen asiakassuuntaan - kohti globaalia palveluntarjontaa",
    abstract = "Palveluliiketoiminta on merkitt{\"a}v{\"a} kasvumahdollisuus B-to-B teollisuusyrityksille. Palveluiden liitt{\"a}minen osaksi teollisuusyrityksen kokonaistarjoomaa edellytt{\"a}{\"a} toimittajalta kyky{\"a} verkostoitua my{\"o}s 'alavirtaan' eli asiakassuuntaan. Asiakassuuntaan verkostoituminen ei kuitenkaan ole helppoa ja varsinkin globaalissa palvelutarjonnassa se on hyvin haastavaa ja vaatii erityist{\"a} osaamista. T{\"a}m{\"a} luku tuottaa lis{\"a}ymm{\"a}rryst{\"a} asiakassuuntaan verkostoitumisen k{\"a}yt{\"a}nn{\"o}st{\"a}: asiakasn{\"a}kemyksen luomisesta, palvelun ja palvelusuhteen rinnakkaisesta kehitt{\"a}misest{\"a} sek{\"a} asiakaspalveluverkoston toiminnasta.",
    author = "Heidi Korhonen and Arto Rajala",
    note = "Project code: 10345",
    year = "2009",
    language = "Finnish",
    isbn = "978-951-0-34737-9",
    pages = "193--214",
    editor = "Katri Valkokari and Raimo Hy{\"o}tyl{\"a}inen and Kulmala, {Harri I.} and Malinen, {Pekka } and Kristian M{\"o}ller and Vesalainen, {Jukka }",
    booktitle = "Verkostot liiketoiminnan kehitt{\"a}misess{\"a}",

    }

    Korhonen, H & Rajala, A 2009, Verkostoituminen asiakassuuntaan - kohti globaalia palveluntarjontaa. in K Valkokari, R Hyötyläinen, HI Kulmala, P Malinen, K Möller & J Vesalainen (eds), Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä. Helsinki, pp. 193-214.

    Verkostoituminen asiakassuuntaan - kohti globaalia palveluntarjontaa. / Korhonen, Heidi; Rajala, Arto.

    Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä. ed. / Katri Valkokari; Raimo Hyötyläinen; Harri I. Kulmala; Pekka Malinen; Kristian Möller; Jukka Vesalainen. Helsinki, 2009. p. 193-214.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter or book articleProfessional

    TY - CHAP

    T1 - Verkostoituminen asiakassuuntaan - kohti globaalia palveluntarjontaa

    AU - Korhonen, Heidi

    AU - Rajala, Arto

    N1 - Project code: 10345

    PY - 2009

    Y1 - 2009

    N2 - Palveluliiketoiminta on merkittävä kasvumahdollisuus B-to-B teollisuusyrityksille. Palveluiden liittäminen osaksi teollisuusyrityksen kokonaistarjoomaa edellyttää toimittajalta kykyä verkostoitua myös 'alavirtaan' eli asiakassuuntaan. Asiakassuuntaan verkostoituminen ei kuitenkaan ole helppoa ja varsinkin globaalissa palvelutarjonnassa se on hyvin haastavaa ja vaatii erityistä osaamista. Tämä luku tuottaa lisäymmärrystä asiakassuuntaan verkostoitumisen käytännöstä: asiakasnäkemyksen luomisesta, palvelun ja palvelusuhteen rinnakkaisesta kehittämisestä sekä asiakaspalveluverkoston toiminnasta.

    AB - Palveluliiketoiminta on merkittävä kasvumahdollisuus B-to-B teollisuusyrityksille. Palveluiden liittäminen osaksi teollisuusyrityksen kokonaistarjoomaa edellyttää toimittajalta kykyä verkostoitua myös 'alavirtaan' eli asiakassuuntaan. Asiakassuuntaan verkostoituminen ei kuitenkaan ole helppoa ja varsinkin globaalissa palvelutarjonnassa se on hyvin haastavaa ja vaatii erityistä osaamista. Tämä luku tuottaa lisäymmärrystä asiakassuuntaan verkostoitumisen käytännöstä: asiakasnäkemyksen luomisesta, palvelun ja palvelusuhteen rinnakkaisesta kehittämisestä sekä asiakaspalveluverkoston toiminnasta.

    M3 - Chapter or book article

    SN - 978-951-0-34737-9

    SP - 193

    EP - 214

    BT - Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä

    A2 - Valkokari, Katri

    A2 - Hyötyläinen, Raimo

    A2 - Kulmala, Harri I.

    A2 - Malinen, Pekka

    A2 - Möller, Kristian

    A2 - Vesalainen, Jukka

    CY - Helsinki

    ER -

    Korhonen H, Rajala A. Verkostoituminen asiakassuuntaan - kohti globaalia palveluntarjontaa. In Valkokari K, Hyötyläinen R, Kulmala HI, Malinen P, Möller K, Vesalainen J, editors, Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä. Helsinki. 2009. p. 193-214