Verkostoituminen asiakassuuntaan - kohti globaalia palveluntarjontaa

Heidi Korhonen, Arto Rajala

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter or book articleProfessional

Abstract

Palveluliiketoiminta on merkittävä kasvumahdollisuus B-to-B teollisuusyrityksille. Palveluiden liittäminen osaksi teollisuusyrityksen kokonaistarjoomaa edellyttää toimittajalta kykyä verkostoitua myös 'alavirtaan' eli asiakassuuntaan. Asiakassuuntaan verkostoituminen ei kuitenkaan ole helppoa ja varsinkin globaalissa palvelutarjonnassa se on hyvin haastavaa ja vaatii erityistä osaamista. Tämä luku tuottaa lisäymmärrystä asiakassuuntaan verkostoitumisen käytännöstä: asiakasnäkemyksen luomisesta, palvelun ja palvelusuhteen rinnakkaisesta kehittämisestä sekä asiakaspalveluverkoston toiminnasta.
Original languageFinnish
Title of host publicationVerkostot liiketoiminnan kehittämisessä
EditorsKatri Valkokari, Raimo Hyötyläinen, Harri I. Kulmala, Pekka Malinen, Kristian Möller, Jukka Vesalainen
Place of PublicationHelsinki
Pages193-214
Publication statusPublished - 2009
MoE publication typeD2 Article in professional manuals or guides or professional information systems or text book material

Cite this

Korhonen, H., & Rajala, A. (2009). Verkostoituminen asiakassuuntaan - kohti globaalia palveluntarjontaa. In K. Valkokari, R. Hyötyläinen, H. I. Kulmala, P. Malinen, K. Möller, & J. Vesalainen (Eds.), Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä (pp. 193-214). Helsinki.
Korhonen, Heidi ; Rajala, Arto. / Verkostoituminen asiakassuuntaan - kohti globaalia palveluntarjontaa. Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä. editor / Katri Valkokari ; Raimo Hyötyläinen ; Harri I. Kulmala ; Pekka Malinen ; Kristian Möller ; Jukka Vesalainen. Helsinki, 2009. pp. 193-214
@inbook{cfc09912673943d9a037a318f7e848c2,
title = "Verkostoituminen asiakassuuntaan - kohti globaalia palveluntarjontaa",
abstract = "Palveluliiketoiminta on merkitt{\"a}v{\"a} kasvumahdollisuus B-to-B teollisuusyrityksille. Palveluiden liitt{\"a}minen osaksi teollisuusyrityksen kokonaistarjoomaa edellytt{\"a}{\"a} toimittajalta kyky{\"a} verkostoitua my{\"o}s 'alavirtaan' eli asiakassuuntaan. Asiakassuuntaan verkostoituminen ei kuitenkaan ole helppoa ja varsinkin globaalissa palvelutarjonnassa se on hyvin haastavaa ja vaatii erityist{\"a} osaamista. T{\"a}m{\"a} luku tuottaa lis{\"a}ymm{\"a}rryst{\"a} asiakassuuntaan verkostoitumisen k{\"a}yt{\"a}nn{\"o}st{\"a}: asiakasn{\"a}kemyksen luomisesta, palvelun ja palvelusuhteen rinnakkaisesta kehitt{\"a}misest{\"a} sek{\"a} asiakaspalveluverkoston toiminnasta.",
author = "Heidi Korhonen and Arto Rajala",
note = "Project code: 10345",
year = "2009",
language = "Finnish",
isbn = "978-951-0-34737-9",
pages = "193--214",
editor = "Katri Valkokari and Raimo Hy{\"o}tyl{\"a}inen and Kulmala, {Harri I.} and Malinen, {Pekka } and Kristian M{\"o}ller and Vesalainen, {Jukka }",
booktitle = "Verkostot liiketoiminnan kehitt{\"a}misess{\"a}",

}

Korhonen, H & Rajala, A 2009, Verkostoituminen asiakassuuntaan - kohti globaalia palveluntarjontaa. in K Valkokari, R Hyötyläinen, HI Kulmala, P Malinen, K Möller & J Vesalainen (eds), Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä. Helsinki, pp. 193-214.

Verkostoituminen asiakassuuntaan - kohti globaalia palveluntarjontaa. / Korhonen, Heidi; Rajala, Arto.

Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä. ed. / Katri Valkokari; Raimo Hyötyläinen; Harri I. Kulmala; Pekka Malinen; Kristian Möller; Jukka Vesalainen. Helsinki, 2009. p. 193-214.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter or book articleProfessional

TY - CHAP

T1 - Verkostoituminen asiakassuuntaan - kohti globaalia palveluntarjontaa

AU - Korhonen, Heidi

AU - Rajala, Arto

N1 - Project code: 10345

PY - 2009

Y1 - 2009

N2 - Palveluliiketoiminta on merkittävä kasvumahdollisuus B-to-B teollisuusyrityksille. Palveluiden liittäminen osaksi teollisuusyrityksen kokonaistarjoomaa edellyttää toimittajalta kykyä verkostoitua myös 'alavirtaan' eli asiakassuuntaan. Asiakassuuntaan verkostoituminen ei kuitenkaan ole helppoa ja varsinkin globaalissa palvelutarjonnassa se on hyvin haastavaa ja vaatii erityistä osaamista. Tämä luku tuottaa lisäymmärrystä asiakassuuntaan verkostoitumisen käytännöstä: asiakasnäkemyksen luomisesta, palvelun ja palvelusuhteen rinnakkaisesta kehittämisestä sekä asiakaspalveluverkoston toiminnasta.

AB - Palveluliiketoiminta on merkittävä kasvumahdollisuus B-to-B teollisuusyrityksille. Palveluiden liittäminen osaksi teollisuusyrityksen kokonaistarjoomaa edellyttää toimittajalta kykyä verkostoitua myös 'alavirtaan' eli asiakassuuntaan. Asiakassuuntaan verkostoituminen ei kuitenkaan ole helppoa ja varsinkin globaalissa palvelutarjonnassa se on hyvin haastavaa ja vaatii erityistä osaamista. Tämä luku tuottaa lisäymmärrystä asiakassuuntaan verkostoitumisen käytännöstä: asiakasnäkemyksen luomisesta, palvelun ja palvelusuhteen rinnakkaisesta kehittämisestä sekä asiakaspalveluverkoston toiminnasta.

M3 - Chapter or book article

SN - 978-951-0-34737-9

SP - 193

EP - 214

BT - Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä

A2 - Valkokari, Katri

A2 - Hyötyläinen, Raimo

A2 - Kulmala, Harri I.

A2 - Malinen, Pekka

A2 - Möller, Kristian

A2 - Vesalainen, Jukka

CY - Helsinki

ER -

Korhonen H, Rajala A. Verkostoituminen asiakassuuntaan - kohti globaalia palveluntarjontaa. In Valkokari K, Hyötyläinen R, Kulmala HI, Malinen P, Möller K, Vesalainen J, editors, Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä. Helsinki. 2009. p. 193-214