Verkostoituminen asiakassuuntaan: kohti globaalia palveluntarjontaa

Heidi Korhonen, Arto Rajala

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter or book articleProfessional

    Abstract

    Palveluliiketoiminta on merkittävä kasvumahdollisuus B-to-B teollisuusyrityksille. Palveluiden liittäminen osaksi teollisuusyrityksen kokonaistarjoomaa edellyttää toimittajalta kykyä verkostoitua myös 'alavirtaan' eli asiakassuuntaan. Asiakassuuntaan verkostoituminen ei kuitenkaan ole helppoa ja varsinkin globaalissa palvelutarjonnassa se on hyvin haastavaa ja vaatii erityistä osaamista. Tämä luku tuottaa lisäymmärrystä asiakassuuntaan verkostoitumisen käytännöstä: asiakasnäkemyksen luomisesta, palvelun ja palvelusuhteen rinnakkaisesta kehittämisestä sekä asiakaspalveluverkoston toiminnasta.
    Original languageFinnish
    Title of host publicationVerkostot liiketoiminnan kehittämisessä
    EditorsKatri Valkokari, Raimo Hyötyläinen, Harri I. Kulmala, Pekka Malinen, Kristian Möller, Jukka Vesalainen
    Place of PublicationHelsinki
    Pages193-214
    Publication statusPublished - 2009
    MoE publication typeD2 Article in professional manuals or guides or professional information systems or text book material

    Cite this