Verkostojen vallankumous: Miten johtaa verkostoyritystä?

Martin Ollus (Editor), Jukka Ranta (Editor), Pekka Ylä-Anttila (Editor)

    Research output: Book/ReportReport

    Abstract

    Verkostoituminen on toisille yrityksille välttämättömyys, toisille mahdollisuus uusien kilpailuetujen luomiseen. Verkostoyritykset kilpailevat ajalla, nopeudella ja joustavuudella. Tuotekehitys, tuotanto ja toimitusajat on saatava lyhenemään. Samalla sekä riskit että mahdollisuudet kasvavat. Yritysjohdolle ja henkilöstölle syntyy jatkuvan oppimisen välttämättömyys. Yhteistoiminta muiden yritysten kanssa siirtyy organisaatiotasoille. Yksilön vastuu kasvaa, verkostoyrityksen johtaminen on erilaista. Verkosto on yhteistyötä sekä yritysten välillä että yritysten sisällä: sosiaaliset taidot ja ihmisten johtaminen ovat vähintään yhtä tärkeitä kuin tuotanto-osaaminen ja tietotekniikan taidot. Kirja tarttuu verkostoyritysten johtamisen avainkysymyksiin: * Verkostojen vallankumous: kaikilla toimialaoillako? * Mistä verkostoyrityksen kilpailuedut syntyvät? * Mitä erilaista verkostoyrityksen johtamisessa on? * Mitkä ovat verkostoyrityksen riskit? * Miten kehittää verkostoyrityksen strategioita? * Mitä menestyneiden verkostoyritysten kokemuksia voi oppia? * Miten tietoverkostot ovat muuttaneet verkostoyritysten toimintaa? * Millainen on verkostoyrityksen tuleva toimintaympäristö?
    Original languageFinnish
    Place of PublicationVantaa
    PublisherTaloustieto oy
    Number of pages172
    ISBN (Print)951-628-282-2
    Publication statusPublished - 1998
    MoE publication typeD4 Published development or research report or study

    Publication series

    SeriesSITRA. Suomen itsenäisyyden juhlavuoden 1967 rahasto.
    Volume202
    ISSN0785-8388

    Cite this